Rotary activiteiten

Activiteiten

Rotaryclub De Bilt ‑ Bilthoven is een actieve serviceclub met diverse interne en externe activiteiten.

Als interne activiteit kan de wekelijkse bijeenkomst worden beschouwd, waarbij meestal een externe spreker de leden vertelt over uiteenlopende onderwerpen. Daarnaast zijn er interessant en leuke bijdragen van eigen leden.

Als externe activiteit heeft de club allerlei projecten die eenmalig kunnen zijn of jaarlijks terugkerend. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

1.

Het sollicitatieproject; waarbij leerlingen van het Aeres VMBO in Maarstensdijk solliciteren op een fictieve vacature en waar het sollicitatiegesprek wordt afgenomen door onze leden. Dit is leuk om te doen en de leerlingen geven aan dat ze het een nuttige en leuke ervaring vinden.

2.

Het Ouderendiner; dit wordt ieder jaar georganiseerd door restaurant van der Valk en hiervoor worden ongeveer 200 alleenstaande of eenzame ouderen uitgenodigd die een heerlijk diner krijgen en worden bediend door onze clubleden.

3.

De beursvloer; hier levert onze club de hoekmannen en -vrouwen, oftewel match makers om gedurende een middag lokale organisaties en ondernemers aan elkaar te introduceren en gesprekken te faciliteren. "De beursvloer is een leuke en snelle manier om bedrijven, maatschappelijke organisaties, scholen en overheid bij elkaar te brengen".

4.

ALS lenteloop; Rabobank ALS Lenteloop is een actie waarbij deelnemers hardlopend of wandelend een zelf gekozen afstand afleggen onder het motto ’samen leven, samen lopen’. Hierbij ondersteunt onze club de organisatie van het evenement.

5.

Het kerstconcert; in december organiseren wij een concert waarbij we voor ruim 500 mensen een gezellig en leuk concert organiseren waarvan de opbrengst ten goede komt aan een lokaal initiatief.

6.

De voedselbank; jaarlijks zamelen wij kerstpakketten in voor de voedselbank zodat zij deze kunnen uitreiken aan gezinnen of alleenstaanden die met name met kerst behoefte hebben aan extra leuke en lekkere dingen.

7.

De Buitenbios; In het Van Boetzelaerpark wordt in juli een buitenbioscoop ingericht met om 17 uur een familiefilm en om 21 uur een tweede film. De eerste editie in 2019 was volledig uitverkocht.

8.

NLdoet; het Oranje Fonds organiseert jaarlijks samen met duizenden organisaties in het land de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en nodigt iedereen uit om een dagje de handen uit de mouwen te steken.

Hierboven wordt een mix beschreven van doen en geven; niet alles wat wij doen hoeft direct geld op te leveren. Ook het helpen met raad en daad is een doel van onze club. Naast deze steeds terugkerende activiteiten organiseren wij ook eenmalige projecten.