© 2021 Rotary in Nederland.

Macbeth bij Houtzagerij Twickel

Rotary Delden-Borne organiseert theatervoorstelling en doneert opbrengst aan Hooiberg Borne: een woongroep voor jongvolwassen met een beperking

Macbeth op de houtzagerij Twickel

Meertalige voorstelling op bijzondere buitenlocatie

De Rotaryclub Delden-Borne organiseert in samenwerking met theatergroep King’s Men, de succesvolle voorstelling Macbeth. Shakespeare zoals het bedoeld is: toegankelijk, meeslepend, confronterend, vol humor.

Een grote vertelling in een intieme bewerking, juist in deze ‘afstandelijke’ tijden.

Een tijdloos verhaal over een held in zijn onomkeerbare bloederige strijd om de macht.

Op meeslepende wijze spelen vier mannen (onder wie Laurens ten Den, o.a. bekend van Van Jonge Leu en Oale Groond, Het Verzet Kraakt, Woodstock the Story, FC Twente Crisis Revue) alle rollen en brengen de prachtige taal van Shakespeare tot leven in het Duits, Nederlands, Engels en … ‘ne betke Twents!

Speellocatie

Houtzagerij Twickel (Zaagmolenweg 1 Delden)

U zit in een ruime setting aan bistro-tafeltjes.

Voorafgaande aan de voorstelling krijgt u een picknick-plank mee, zodat u tijdens de voorstelling kunt genieten van uw eigen drankje en Twentse tapas. Tijdens de pauze krijgt u op ludieke wijze uw drankjes aangevuld.

Data en tijden

Zaterdag 29 augustus 19.00 uur

Zondag 30 augustus 14.00 uur

Zondag 30 augustus 19.00 uur

Reserveren

Kaarten (All Inclusive) kunt u voor 50,- euro per persoon bestellen via Eventbrite.

Mocht de voorstelling wegens overheidsbeleid inzake corona moeten worden afgelast, dan ontvangt u de kosten van het ticket retour.

Opbrengt voor de Hooiberg Borne

De opbrengst van de voorstellingen doneert de Rotary aan De Hooiberg in Borne. De Hooiberg is een initiatief van een groep ouders die 12 jonge volwassenen met een beperking een warm “thuis” bieden midden in de Bornse wijk “De Stroom Esch”. Voor het inrichten van de gemeenschappelijke ruimten (woonkamer, keuken en tuin) en het organiseren van leuke activiteiten voor de bewoners zijn de ouders een crowdfunding gestart. Deze toneelvoorstelling is daar onderdeel van, door een kaartje te kopen draagt u bij aan dit goede doel voor jonge mensen in Borne.

Voor eventuele aanvullende vragen zijn wij bereikbaar via macbethrotarydb@gmail.com.