© 2021 Rotary in Nederland.

Sheltersuits voor vluchtelingen op Lesbos

Rotaryclub Delden-Borne schenkt Sheltersuits aan Lesbos vluchtelingen

Op her Griekse eiland Lesbos bevinden zich al  lange tijd enkele duizenden Syrische vluchtelingen die niet kunnen doorreizen naar andere Europese landen en die ook niet naar hun kapotgeschoten huizen in Syrië terug kunnen. Ten gevolge van de koude winter en het verblijf in tentjes, zonder verwarming en warme kleding, zijn met name de kleine kinderen hier het slachtoffer van, soms zelfs met dodelijke afloop.

Door de kinderen echter sheltersuits te geven, kunnen zij de koude winter overleven. De Twentse stichting Sheltersuit  heeft al 150 door haar ontworpen en geproduceerde sheltersuits in kindermaten op Lesbos kunnen uitreiken, maar er zijn er nog veel meer nodig. Eén sheltersuit kost ongeveer € 300.

Enkele leden van de Rotaryclub Delden-Borne werden door een artikel in Tubantia over dit onderwerp diep geraakt. Zij startten een snelle interne clubactie met als resultaat dat de club onlangs vijf sheltersuits aan de vluchtelingenkinderen op Lesbos heeft kunnen schenken.

C:\Users\gebruiker\Documents\rotary\DSC05549_SHELTERSUIT.jpg

C:\Users\gebruiker\Documents\rotary\DSC05753_SHELTERSUIT.jpg