© 2021 Rotary in Nederland.

Doel Stichting Bangalore

Stichting Bangalore

Steun voor het werk van het Franciscanessen klooster in Bangalore-India bij het opzetten en continueren van projecten in of nabij Bangalore ter bevordering van de gezondheid en educatie van kinderen en hun moeders.

Dat is de doelstelling van de stichting Bangalore. Rotaryclub Delden-Borne gelooft in dit project en heeft zich ingespannen om een zevende crèche te financieren. In het voorjaar van 2016 is deze crèche geopend: 52 kinderen in de leeftijd van 1,5 tot 5 jaar krijgen er onderdak, onderwijs, medische zorg en eten gedurende de gehele week.

Waarom is kinderopvang belangrijk?

In de arme wijken moeten de meeste moeders werken om hun gezin in leven te houden. Als er geen familieleden zijn die voor de kinderen kunnen zorgen, blijven de kinderen alleen thuis en staan zij bloot aan allerlei gevaren. In de crèche krijgen ze iedere dag onderwijs en een warme maaltijd, die vers wordt gekookt door de leidsters. Twee keer per jaar komt er een arts langs voor een medische check-up en ze leren sociaal met elkaar om te gaan.

Zo kunnen de moeders hun gezinnen onderhouden, terwijl de kinderen veilig zijn, gezond blijven en een basis opleiding krijgen. Allemaal hebben zij zo kans op een betere toekomst.