Rotary DHJ steunt de Stadscaming
Tour de Soes 2024
Leden van RC Den Helder-Julianadorp staan op de krat
Opstaan tegen lymfeklierkanker

Rotaryclub Den Helder-Julianadorp heet u van harte welkom op haar website

Strijdvaardig en verbinden

Ik kan niet voor alle Rotaryclubs in de wereld spreken, maar die van ons is wel een groep met hele bijzondere mensen. We zijn een gemêleerd gezelschap van ondernemers, managers en vakmensen die allemaal met veel passie hun beroep uitoefenen.

Bij iedereen en zo ook bij ons zit het nog wel eens tegen in het leven en hoe hoger je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt, hoe harder de klappen zijn die je moet kunnen incasseren. Strijdvaardige eigenschappen zijn dan wel een uitkomst en als ik met een helicopterview over onze club heen kijk, dan hebben we op dat vlak wel die ene gemene deler.  Auteur Roy T. Bennett heeft er een mooie quote over geschreven;

“The one who falls and gets up, is stronger than the one who never tried. Do not fear failure, but rather fear not trying”.

Binnen iedere Rotaryclub word je in eerste instantie gevraagd op de classificatie van je beroep, dit in verband met ieders kennis en netwerk wat hiermee gepaard gaat. Hoe gemêleerder de groep, hoe meer kennis er is en als je als bestuur er dan ook nog in slaagt een verbindende factor te zijn binnen dit gezelschap, dan heb je zomaar een groep mensen die letterlijk en figuurlijk bergen kunnen verplaatsen. En dit doen we dan ook! We uitten dat in het generen van geld en diensten voor onze lokale, maar ook internationale goede doelen om zo ons steentje bij te dragen aan een betere wereld en dat is iets waar we als club best trots op zijn.

We staan als volledig bestuur op de foto met het standbeeld van onze bekendste held uit Den Helder genaamd Dorus Rijkers. Theodorus "Dorus" Rijkers is een van de bekendste redders van schipbreukelingen uit de Nederlandse geschiedenis. Hij kijkt uit over de zee en bij nood ging hij er altijd weer onder barre omstandigheden strijdvaardig op uit, om samen met zijn team zijn medemens te redden. Een voorbeeld voor velen en zo ook een voorbeeld voor ons.

“Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed doet is 1 keer genoeg”

Was getekend;

Dennis Verhoef              Voorzitter 2024-2025

Medebestuurders; Kees Vermeij, Astrid Santé en Jack Bakker

Den Helder staat op de krat!

Drie van onze leden hebben zich in 2023 ingespand voor de actie: "Den Helder staat op de krat". Ze zwaren betrokken bij de organisatie en/of hebben daadwerkelijk drie uur lang op een krat gestaan, om zo geld in te zamelen voor het goede doel. Dat goede doel was vorig  jaar Lymph@Co, en om aandacht te vragen en geld in te zamelen voor de strijd tegen lymfeklierkanker.

Tour de Soes 2024, Fietsen voor het goede doel.

Op zondag 7 juli wordt de editie van 2024 van de Tour de Soes verreden. Deze rit wordt georganiseerd door vier lokale Rotaryclubs: Harenkarspel, Den Helder-Julianadorp,  Dijk en Waard en Heerhugowaard-Langedijk.

De routes gaan langs de mooiste plekjes van onze Noordkop en er kan vertrokken worden van vier verschillende opstappunten en je kunt kiezen uit 3  afstanden:  30, 60 of 120 kilometer. Alle soorten fietsen zijn toegestaan.

De opbrengst komt regionaal geheel ten goede aan jeugd, educatie en groepen in de samenleving die het moeilijk hebben.