19 april Speeddaten met professionals voor VMBO

In navolging op de succesvolle speeddates met professionals voor HAVO/VWO leerlingen organiseren de 3 Rotary Clubs Duiven, Zevenaar en Arnhem-IJssel in samenwerking met het Candea-college en het Liemers-college op 19 april aanstaande in Hal 12 in Zevenaar (voormalig Turmac-gebouw) een vergelijkbaar evenement voor de VMBO-leerlingen.

Leerlingen die nog niet exact weten welke studie- of beroepskeuze ze moeten maken kunnen dan in gesprek met ervaren professionals over opleiding, uitdagingen en ervaringen. Sommige leerlingen komen alleen, maar velen worden ook vergezeld door hun ouders. De speeddates staan gepland op 19 april tussen 16:00 en 19:00 uur.

Deze eerste editie voor deze doelgroep is op kleine schaal opgezet om eerst ervaring op te doen. Het is de bedoeling om het evenement te laten groeien naar net zo'n succesvol event als dat van HAVO/VWO, dat dit jaar alweer voor de 8ste keer werd georganiseerd.

Tijdens deze eerste speeddates voor VMBO mogen de professionals een golden ticket geven aan leerlingen waarmee zij een inspirerend gesprek hadden. Met deze Golden Ticket worden de leerlingen uitgenodigd om contact met de professional op te nemen na het evenement om een afspraak te maken, het bedrijf te bezoeken en een ervaringsdag te beleven.

De speeddates met professionals voor HAVO/VWO op 16 maart jongstleden bij Van der Valk in Duiven was een groot succes. Met een record aantal deelnemers (ca. 450) en vele positieve reacties is dit evenement een waardevolle activiteit van de drie Rotary Clubs in samenwerking met 6 scholen uit de regio. Naast de scholieren waren ook de deelnemende professionals erg positief. Inmiddels zijn er voor volgend jaar al aanvragen voor deelname binnen van andere middelbare scholen.