Van de voorzitter

Mijn droom is dat wij als Club de kracht van diversiteit gaan benutten om onze onderlinge band te versterken, vandaar mijn keuze voor het thema “verschil moet er zijn”. Uitgangspunt is dat we nu eenmaal verschillend zijn. Dat we dat soms wel en soms niet leuk vinden. Denk aan je voorzitter: het is soms heel leuk dat hij met iets anders komt dan jij had bedacht en soms is het vreselijk irritant. Als we heel eerlijk zijn, vinden we diversiteit vooral leuk als het een variatie is op onszelf. Zeker als ze knagen aan ons wereldbeeld, ons gedrag, onze overtuigingen en onze manier van leven. Diversiteit kan ons uit balans brengen, verschillen kunnen ons diep raken.

De vraag “waarom ben ik lid van deze Club?” of “wat kan ik bijdragen om verdraagzaamheid binnen de Club te waarborgen?” is relevant, om gezamenlijk de schouders onder projecten te kunnen zetten. Iedereen heeft zijn eigen ideeën over hoe dit te bereiken en juist die diversiteit aan “allemaal goede antwoorden” is de kracht die ons verbindt. Activiteiten die onze saamhorigheid versterken zijn hierbij van groot belang, zowel op sociaal vlak als ten behoeve van anderen. Maatschappelijke goede doelen steunen, daarvoor de handen uit de mouwen steken en fondsen werven moet wat mij betreft weer een belangrijk doel zijn. Ik ben ervan overtuigd dat onze diversiteit ons in staat stelt om dit te realiseren.