Voorproeven Rotary Fietstocht, trappen voor een Doel

Op zaterdag 15 juni 2024 organiseert Rotaryclub Ermelo-Putten de 1e Rotary Fietstocht. Een milieuvriendelijke activiteit waarbij de opbrengsten volledig ten goede komen aan een goed doel.

Het goede doel is een project van de Stichting Gelukkig Ouder Worden in Putten (www.gelukkigouderworden.org ). De opbrengst is een bijdrage om een elektrische duofiets mogelijk te maken. Kwetsbare ouderen kunnen met begeleiding op deze manier er nog lekker op uit.

De fietstocht begint tussen 10:00 en 11:00 uur op het Fontanusplein in Putten. Daar worden de deelnemers ontvangen met een kopje koffie en krijgen zij de route uitgereikt.

Via een mooie route op goede fietspaden door het gevarieerde landschap van de Veluwe fietsen de deelnemers naar Garderen voor de koffiestop. Zij worden ontvangen bij het bedrijf Van der Kolk, waar het nodige te zien valt.

Daarna gaat de tocht naar Stroe voor de lunchstop bij Pluktuin Stroe Berries. Een plek om te genieten van al het moois wat de natuur te bieden heeft. Een kleine puzzeltocht door de tuin daagt de deelnemers uit.

Vervolgens brengt de route de deelnemers naar de middagstop op het Zorgerf Buiten-Land in Veenhuizerveld (Putten). Zij vallen met hun neus in de boter, want deze dag staat in het teken van 15 jaar Zorgerf. Dit wordt gevierd met een groots zomerfestival op het terrein: optredens in een grote tent, leuke stands en activiteiten voor jong en oud.

Vanaf het Zorgerf Buiten-Land gaat het laatste deel van de fietstocht naar het eindpunt, het Fontanusplein in Putten.

Kosten van deelname is € 16,- voor deelnemers vanaf 12 jr. ; kinderen tot 12 jr. betalen € 8,-. Bij voorinschrijving betaalt men resp. € 14,- en € 7,-.
De deelnemers krijgen daarvoor een routebeschrijving, koffie, thee, een lunch en stops waar je niet zo gauw komt en die iets bijzonders te bieden hebben.