Programma en Firesides

Macintosh HD:Users:pauleijgendaal:Desktop:logo rc e-l goud_edited-1.jpg

Programma

Elke week is er een bijeenkomst voor leden van Rotaryclub Etten-Leur en omstreken in theaterzaal De Nieuwe Nobelaer in Etten-Leur. De bijeenkomst start om 18.30 uur met inloop. Om 19.00 uur is er een gezamenlijk diner. Om 20.00 uur start het inhoudelijk programma. De inhoud van het programma varieert van leden die zelf over hun beroep of leven spreken tot externe sprekers die ingaan op een actueel thema. Het programma eindigt om 21.00 uur. Daarna is er nog mogelijkheid voor informeel samenzijn.

Op feestdagen of Carnaval is er geen wekelijkse bijeenkomst. In de zomervakantie is er een programma voor leden, partners en kinderen op een externe lokatie. Verder worden er ook bedrijfsbezoeken georganiseerd bij een ondernemer, vereniging of overheidsinstantie. In dat geval is er geen bijeenkomst in De Nieuwe Nobelaer.

Twee belangrijke onderdelen in het jaarprogramma zijn de IQ-Quiz en de Haringparty.

De IQ-quiz is een kennisquiz voor serviceclubs in de regio West-Brabant. Deze quiz wordt in de derde of vierde week van november op vrijdagavond georganiseerd in de Nieuwe Nobelaer. De opbrengsten van de quiz worden besteed aan cadeautjes voor de zogenaamde Sinterklaasactie. De Sinterklaasactie richt zich op kinderen van minder bedeelde gezinnen met als doel hen een leuke surprise te geven.

De Haringparty wordt in de tweede week van juni georganiseerd bij jachthaven De Turfvaart in Etten-Leur. Dit is een netwerkbijeenkomst voor bedrijven, instellingen, bestuurders en ondernemers in Etten-Leur en omgeving. Toegang is vanaf 18 uur mogelijk door het kopen van een toegangskaart. Tijdens de Haringparty wordt het eerste vaatje nieuwe haring geveild. De opbrengst gaat naar één of meer goede doelen die vooraf worden aangekondigd. Overigens is er ook voor mensen die geen liefhebber zijn van haring voldoende te eten en te drinken. Tijdens de party worden diverse streekproducten gepresenteerd.

Firesides

In het jaarprogramma is in het voor- en najaar de zogenaamde fireside opgenomen. Een fireside is een bijeenkomst bij één van de leden van de Rotaryclub Etten-Leur en omgeving thuis. Partners zijn dan ook aanwezig. Doel is om een informele sfeer elkaar te ontmoeten. De firesides worden georganiseerd op dezelfde avond waarop normaliter een weekbijeenkomst plaats vindt. Er is dan geen programma in De Nieuwe Nobelaer.