1250 tulpen geplant

1250 tulpen geplant voor actie 'End Polio Now'

Al jaren strijdt Rotary International om de vervelende ziekte Polio de wereld uit te helpen. Rotary verkoopt daarvoor doosjes met een stuk of 15 tulpenbollen om geld in te zamelen. Dat gaat met relatief kleine bedragen, maar wel al jaren met grote aantallen. Bovendien worden deze bedragen via een financiële constructie binnen de Rotary aanzienlijk verhoogd. Met deze actie heeft Rotary wezenlijk bijgedragen aan heel mooie resultaten om de ziekte aanzienlijk terug te dringen. Om een grote klapper te maken zijn door diverse Rotary clubs in den lande vorig jaar grote pakketten bollen verkocht. De Rotaryclub Hattem Heerde heeft een pakket van 2500 bollen verdeeld over Hattem en Heerde. In samenwerking met medewerkers van Zoethout zijn de bollen in Hattem en Heerde vorig jaar geplant. Het resultaat ziet u op de foto.