Maak een vuist tegen kinderarmoede: 'haka' je mee?

1 op de 3 kinderen in Haarlem en omgeving groeit op in armoede. Zondag 5 maart 2023 vragen we meer aandacht voor kinderarmoede door het uitvoeren van een serieuze HAKA (door meer dan tweehonderd mensen). Iedereen kan (gratis) meedoen (12.30 uur) of komen kijken (15.00 uur)!

Ter ere van het 100 jarig bestaan van Rotary in Nederland organiseren de negen Rotaryclubs uit onze regio Haarlem, Heemstede, Bloemendaal en Zandvoort op 5 maart 2023, met elkaar een bijzonder event om aandacht te vragen voor kinderarmoede in onze omgeving. Samen met de Nieuw-Zeelandse trainers van rugbyclub RFC in Haarlem, wordt een serieuze HAKA voor de Haarlemse Alliantie Tegen KinderArmoede (HATKA) uitgevoerd. Bekijk het initiatief in het korte filmpje 'Haka voor HATKA':

Eerste stap: meer aandacht voor kinderarmoede

De eerste stap in de bestrijding van kinderarmoede is om er (veel) meer aandacht op te vestigen. Samen met betrokken Kennemerlanders zetten we ons in tegen kinderarmoede, plaatsen het op de politieke agenda en sporen organisaties aan om werk te maken van de aanpak van kinderarmoede. Dat doen we onder andere door de HAKA voor HATKA en de Rotaryclubs zetten ook hun kennisnetwerk, hands-on en fondsenwervende activiteiten in voor de Haarlemse Alliantie tegen KinderArmoede. Zo werd met de SantaRun in december al ruim 34.000 euro voor de HATKA opgehaald.

• Wanneer: 5 maart 2023 inloop vanaf 12:30 uur, aanvang spelprogramma 13:00 uur
  • Voor wie: voor jong en ouder!
  • HAKA: vanaf 15:00 uur, daarna afsluitende borrel
  • Waar: Haarlemse Rugby Club (RFC) Van der Aartweg 23, 2026 ZM Haarlem
  • Meer weten: lees alles over deze dag op de haka haarlem website
  • De HAKA wordt ingestudeerd onder leiding van 8 Nieuw-Zeelandse workshopleiders die door het hele land workshops en teambuildingevents geven.