rotary-benoeming-pvw-paul-harris-2021.docx

Peter van Wingerden benoemd tot Paul Harris Fellow

Afbeelding met tekst, persoon, binnen

Automatisch gegenereerde beschrijving

De Rotary Foundation (TRF) is de eigen wereldwijde goede doelen organisatie van alle Rotary leden en is één van de grootste NGO’s ter wereld. Iemand die zich uitermate verdienstelijk heeft gemaakt op zowel maatschappelijk vlak als ook voor Rotary zelf kan bij TRF voorgedragen worden om onderscheiden te worden met een eretitel, het Paul Harris Fellowship.

Een enkele keer heeft een Rotary Club de gelegenheid om een lid voor te dragen voor deze bijzonder eervolle onderscheiding, een bijzonder precaire onderneming aangezien er natuurlijk meerdere leden zijn die zich op allerlei vlak verdienstelijk maken. Na overleg met enige leden met senioriteit, heeft Rotary Club Heemstede het lid Peter van Wingerden voorgedragen om benoemd te worden tot Paul Harris Fellow. Deze voordracht is door TRF positief beantwoord, zodat onze clubvoorzitter Adele Teekens met veel plezier de volkomen verraste Peter de onderscheiding kon opspelden en het Paul Harris-certificaat kon overhandigen.

Peter van Wingerden:

is secretaris geweest in het bestuursjaar 2005-2006 onder Paul Greuter;

was zelf voorzitter in 2007-2008;

heeft in ongeveer alle avenues en commissies gezeten;

had een rol bij de introductie van de clubmores bij nieuwe leden;

heeft zich daarnaast enorme ingezet als ambassadeur van de Rotary Foundation;

Ook buiten de Rotary was en is Peter maatschappelijk zeer actief op de terreinen van cultuur en maatschappelijk werk: voorzitter van de Historische Vereniging Haarlem; voorzitter van de Alliance Française; a.i. voorzitter van de historische vereniging Heemstede-Bennebroek; vrijwilliger bij diverse instanties, w.o. Samen met Rosita voor het Hospice. En zo nog meer. Dit alles deed en doet Peter zonder op de voorgrond te treden en in alle bescheidenheid, maar met grote betrokkenheid.

Kortom, een zeer verdiende eretitel!