Een jonge Rotaryclub in oprichting

Rotary Magazine - februari 2020

"Ik heb een paar keer een aanbod om lid te worden van een Rotaryclub afgeslagen," vertelt Jelle Stelpstra, de voorzitter van RC Het Haringvliet i.o. "Ik vond het toch een iets te oubollig en elitair imago hebben." Het Haringvliet is een club in oprichting waarvan de leden allemaal tussen de 20 en 40 jaar oud zijn. Het initiatief daartoe is genomen door de gouverneur en de oud-gouverneur van D1610. "De lol is dat we nu met allemaal young professionals de club aan het vormgeven zijn. We zien de waarde(n) van Rotary, maar willen de club wel op onze eigen, flexibele manier inrichten: laagdrempelig, met veel aandacht voor het teamgevoel en voor leren van elkaar. Het zou me niet verbazen als onze club straks een voorbeeld kan zijn om Rotary uit te breiden met nieuwe clubs," verwacht Jelle. De club hoopt dat het charter in februari wordt uitgereikt.