Join-Us binnen de Rotary-club Heusden

Een van de commissies binnen de Rotaryclub is de commissie New Generations. Hierin staan jongeren centraal. Vooral omdat de eenzaamheid onder jongeren enorm toeneemt hebben we als Rotaryclub Heusden besloten om ons hiervoor in te zetten.

Join us is een landelijke organisatie die zich richt op het mentaal weerbaarder maken van eenzame jongeren. Rotary Heusden heeft het initiatief genomen richting de gemeente om hierover het gesprek aan te gaan. Dit verliep heel positief, vooral omdat de verantwoordelijke wethouder en beleidsadviseurs kiezen voor preventie in plaats van achteraf herstellen. Op basis hiervan heeft de gemeente jongerenwerkers en budget beschikbaar gesteld om te starten met Join Us in de Gemeente Heusden. Een fantastische stap!

Dit betekent dat er tweewekelijks een groepje jongeren bij elkaar komt voor een leuke avond met leeftijdsgenoten. Dit alles onder begeleiding van professionele jongerenwerkers die de jongeren op een natuurlijke en aangename manier mentaal weerbaarder maken.

Als Rotary kijken we samen met de gemeente waar we ondersteunend kunnen zijn. Zo hebben we bijvoorbeeld in de maand van de ontmoeting Social Friday samen opgepakt.

Een mooi voorbeeld van iets betekenen voor onze samenleving en van samenwerking met onze omgeving (een van de waarden die we als club heel belangrijk vinden).

PS: Kent u jongeren uit onze gemeente die het fijn maar ook lastig vinden om vaker leuke dingen te doen met leeftijdsgenoten, kijk dan op: https://join-us.nu/locatie/heusden of neem contact op met: rieky@r-newt.nl.