Operation Hernia 2020

Operation Hernia

OPERATION HERNIA

Rotaryclub Hilversum3 steunt sinds enkele jaren Operation Hernia. Via de jaarlijks georganiseerde Culinaire Wandeling wordt geld opgehaald om chirurgen uit Hilversum en omgeving de middelen te geven om liesbreuken te opereren in landen waar dit absoluut nodig is. Lees hieronder alles over Operation Hernia. Geïnteresseerd om ook dit project te steunen? Schrijf je dat in voor de Culinaire Wandeling in Hilversum die elk jaar door Rotaryclub Hilversum3 wordt georganiseerd. Hou hiervoor de website en FaceBook in de gaten. De datum voor 2020 wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt. Uiteraard is het ook mogelijk om direct geld te doneren voor dit mooie project van onze chirurgen in Hilversum. Lees verder hieronder meer hierover.

ONSTAAN OPERATION HERNIA

Operation Hernia is een non-profit organisatie opgericht in 2005 door Andrew Kingsnorth & Chris Oppong uit Engeland. OH biedt professionele en educatieve mogelijkheden aan chirurgen (i.o.) om liesbreuken te corrigeren in ziekenhuizen in West-Afrika (oa Ghana), Oost-Afrika, Zuid-Amerika, Zuidoost-Azië, Mongolië, Moldavië, Oekraïne en India. Tot op heden zijn er meer dan 9.000 liesbreuken geopereerd, op 16 locaties in 12 landen met vrijwilligers afkomstig uit 26 landen.

OPERATION HERNIA NEDERLAND

In Nederland is een liesbreuk een relatief onschuldige aandoening. In Ghana kunnen de gevolgen veel groter zijn. Mensen kunnen ernstig beperkt worden in hun dagelijkse activiteiten; arbeidsongeschikt worden of zelfs overlijden. Er zijn simpelweg te weinig lokale chirurgen om de grote toestroom van patiënten met een liesbreuk aan te kunnen. Sinds 2009 vertrekt jaarlijks een Nederlands team chirurgen onder leiding van Djamila Boerma, Frank Garssen, Maarten Simons, Nanette van Geloven en Eddy Hendriks naar Ghana. Operation Hernia NL is een belangeloos initiatief en maakt gebruik van vrijgemaakte tijd en expertise van Nederlandse chirurgen. In totaal zijn er meer dan 1000 patiënten geopereerd door de Nederlandse teams.

MISSIE 2020

Dit jaar ging de missie naar de ziekenhuizen in Keta en Sogakope. Door omstandigheden hebben wij minder kunnen opereren dan gepland maar kunnen desondanks spreken van een geslaagde missie.

OPLEIDING

Chirurgen en artsen Internationale Gezondheidszorg en Tropengeneeskunde (AIGT) in opleiding gaan mee naar Ghana om onder supervisie van gekwalificeerde chirurgen zich verder te bekwamen in de liesbreukchirurgie. Vanzelfsprekend worden ook Ghanese artsen, waar mogelijk, verder opgeleid.

SPONSORING

Alle materialen die nodig zijn voor een liesbreukcorrectie (verdoving, hechtingen, matjes, medicijnen) worden gesponsord door verschillende ziekenhuizen en bedrijven en meegenomen vanuit Nederland.

Sponsor worden? Operation Hernia NL kan niet zonder sponsors. Wilt u een bijdrage leveren neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website of stort u bijdrage op de rekening van de Stichting Dutch Operation Hernia. Via deze link komt u direct op de pagina waar u het rekeningnummer vindt.

HET TEAM VAN OPERATION HERNIA NEDERLAND

Afbeelding met persoon, poseren, foto, vloer

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met persoon, poseren, groep, foto