Kennismaken

Waarom jij lid wordt

Heb jij interesse om naast je bruisende privéleven en energieke carrière je perspectief te verruimen? Om samen met andere gedreven professionals jouw kennis en kunde te delen met anderen in deze maatschappij en je kennis buiten je eigen vakgebied te verbreden, terwijl je nieuwe vriendschappen sluit?

Neem dan contact op met onze ledencommissie om je mogelijk aan te sluiten bij Rotary Club Hilversum-West; een jonge, actieve en laagdrempelige Rotaryclub, waar je de ruimte krijgt om vanaf de eerste bijeenkomst jouw bijdrage te leveren aan een of meer van de prachtige lokale, nationale en internationale maatschappelijke projecten, of natuurlijk aan de club zelf.

En met die club doelen we op RC Hilversum-West, een ruime groep professionals met grote onderlinge diversiteit. Mensen met een leeftijd tussen de 30 en 80, ondernemers, werkenden en mensen met ervaring. Stuk voor stuk professionals uit vele verschillende sectoren zoals recht, zorg, onderwijs, horeca, financiën. Ondanks en dankzij die diversiteit is het raakvlak groot, en dat is teruggeven.

Wij zijn bevoorrecht en willen wat teruggeven. We zetten ons daarom in voor goede doelen, voornamelijk in Hilversum, maar ook ver daarbuiten. Soms door geld te geven, maar meestal door zelf iets te doen. Handen uit de mouwen, dat is goed voor de onderlinge band, dat is effectief én geeft veel betrokkenheid, en daardoor voldoening. Daarbij maken we gebruik van de zeer gevarieerde netwerken van onze leden en ben je als lid actief en doe je mee waar dat voor jou mogelijk is. Je hebt immers door carrière en privé niet élk jaar gelegenheid om alles te geven. We zijn zuinig op elkaar. De leden zijn ons kapitaal, die zijn goud waard.

En met dat goud komen we samen, eens in de 14 dagen op maandagavond voor een gezamenlijk diner in het monumentale gebouw van Sociëteit De Unie aan de ’s-Gravelandscheweg in Hilversum, de borrel begint om 18:00 welke over gaat in een diner, met een presentatie over een boeiend onderwerp door een interessante spreker. Na afloop rond 20:00 discussiëren we hierover verder aan de bar, praten we elkaar bij over wat er speelt, vergader je met commissiegenoten over jouw project of is er simpelweg de gelegenheid om gewoon op tijd naar huis te gaan.

Ben jij ook een actieve professional en wil je naast een nieuw sociaal netwerk opdoen, vooral ook iets teruggeven? Kom dan kennis maken, je bent van harte welkom. Mail rchsumwest@gmail.com voor een uitnodiging.

Waarom wij lid werden

“Deze club wist mij te boeien en in korte tijd te binden. Aandacht voor elkaar en voor de samenleving op een ongedwongen manier. Wel passend binnen een lange traditie.”

“De leden van de Hilversum-West hebben mij over de drempel geholpen bij een paar belangrijke beslissingen in mijn leven. Het is een zeer gevarieerd gezelschap van bevlogen en inspirerende vrienden.”

“Bij mij is ´t glas meestal half vol en ik geloof in de kracht van ieder mens om iets moois van zijn leven te maken.
Daar help ik graag aan mee met mijn enthousiasme.”

“De energie die de club mij geeft wil ik graag aanwenden voor een bijdrage aan de samenleving. Dit in alle gezelligheid met de leden, de vrienden. Onze rijkdom aan kennis en ervaring willen wij graag met anderen delen. Hiermee moeten wij ook nieuwe leden kunnen aantrekken.”

“Ik ben trouw in vriendschappen, en vind dit bij RCHW, een bron voor langdurige vriendschappen. Een club van mensen, die elkaar iets te vertellen hebben, en dat met elkaar willen delen. Samen zijn, samen inspireren en er voor elkaar en anderen zijn.”

“Trying to enjoy our company and accompanying others to try. Wake up, enjoy morning company, accompany others who enjoy. "Close friends, open minds"!”

“Ik kom bij van die opgeruimde optimistische sfeer van deze club, die zo past bij de energie en mentaliteit van de Mediastad!”

"Ik dacht aanvankelijk dat ik hier eigenlijk geen tijd voor zou hebben. Maar de diversiteit aan mensen, achtergronden, onderwerpen en afwisseling laden mij elke bijeenkomst juist weer op. Het is voor mij een bron voor inspiratie en energie."

Algemene Informatie

• Bij de procedure voor het lidmaatschap hebben de bestaande clubleden de gelegenheid om zich uit te spreken over voorgedragen kandidaat-leden
  • De contributie bedraagt € 180,- per kwartaal, inclusief: diner, bijdragen aan maatschappelijke doelen, contributie Rotary Nederland en Rotary International
  • Alles wat je wilt weten over Rotary in Nederland en Internationaal vind je op de websites rotary.nl en rotary.org.
  • Informatie over Rotary Club Hilversum-West vind je op onze (deze) website. Maar echt inzicht in wie we zijn en wat we doen krijg je door een ontmoeting te initiëren. Richt je dan tot onze voorzitter (zie contactpagina), iemand die je van Rotary kent of mail rchsumwest@gmail.com voor een uitnodiging.