Wie we zijn

In het kort

Verander je perspectief en doe mee met Rotary Hilversum-West. Wij zijn een toegankelijke en open Rotaryclub, praktisch en actief. Daarom zijn onze bijeenkomsten eens in de 14 dagen op maandagavond van 18:15-20:00, zodat je daarna, met een goed gevoel en op tijd, weer elders kunt zijn.

Nu het actieve: wij zetten ons in voor goede doelen, voornamelijk in Hilversum, maar ook ver daarbuiten. Soms door geld te geven, maar meestal door zelf iets te doen.

Handen uit de mouwen, dat is goed voor de onderlinge band, effectief en dat geeft veel betrokkenheid en daardoor voldoening. Daarbij maken we gebruik van de zeer gevarieerde netwerken van onze leden. De leden zijn ons kapitaal, die zijn goud waard.

Een bijeenkomst bestaat uit een gezamenlijk diner in het monumentale gebouw van Sociëteit De Unie aan de ’s-Gravelandscheweg, met een presentatie over een boeiend onderwerp. Na afloop hierover nog wat discussiëren en na 20:00 bijpraten aan de bar voor wie dat wil.

Lijkt het je wat? Kom dan eens kijken, je bent van harte welkom. Mail rchsumwest@gmail.com

Profiel

Fijn dat je belangstelling hebt voor onze Rotaryclub; dat je ons wilt leren kennen en, als de kennismaking bevalt, je mee wilt doen in onze Hilversumse vereniging.

Onze Rotary Club Hilversum-West bestaat al ruim 55 jaar maar vernieuwt zich voortdurend. Ons jongste lid is 34 jaar, het oudste 79. De leden bouwen onderling snel een vriendschappelijke band op. Wij vormen een gemêleerd gezelschap (zolang je mens bent kan je meedoen) met veel saamhorigheid, kennis, kunde en grote gevarieerdheid in beroep en achtergrond.

Ons Doel

• Jou betrekken bij onze club. Zodat jouw kennis, inzichten, actieve betrokkenheid en netwerk ook ten dienste komen voor ons en anderen.
  • Jou een plek bieden waar je persoonlijke ervaringen en zakelijke kennis uitwisselt met een aantal zeer verschillende beroepsbeoefenaren.
  • Een levendige club van ca. 30 leden met een grote diversiteit, die in een stijlvolle ambiance (De Unie) in een ongedwongen sfeer en zonder statusclaims eens per 14 dagen dineert, ervaringen uitwisselt, interessante lezingen organiseert en relevant is in onze samenleving. Een club waar de leden trots op zijn.
  • Door netwerken met elkaar te verbinden willen wij bijdragen aan goede doelen en aan maatschappelijke ontwikkeling in de Hilversumse regio, Nederland, Europa en de wereld.
  • Wij willen actief onderdeel zijn van het krachtige internationale netwerk van Rotary, één van de meest actieve kennisnetwerken en grootste vrijwilligersorganisaties ter wereld, maar met impact in kleine gemeenschappen.

Diversiteit

Wij willen een afspiegeling vormen van Hilversum. Wij streven naar nog meer diversiteit en inclusiviteit. Wij richten ons op meer maatschappelijke impact en dus op samenwerking. En we willen een betere zichtbaarheid bij acties van Rotary in Hilversum.
Daarom staan wij open voor getalenteerde, onafhankelijke mensen die het fijn vinden zich buiten hun eigen bubbel te begeven, die een sleutelrol in hun vakgebied vervullen en die wonen en/of werken in of rond Hilversum. Actieve professionals uit o.a. de volgende sectoren:

• Omroep en media
  • Kunst en cultuur
  • Onderwijs en wetenschap
  • Openbaar bestuur en (semi-)overheid
  • Zorg en gezondheid
  • Maatschappelijke dienstverlening
  • Handel en zakelijke dienstverlening

Karakteristieken

Karakteristieken van onze club en onze verwachtingen van nieuwe leden zijn:

• Gemengde club, leeftijd ca. 35 - 75 jaar. We werven tussen 30 en 60 jaar
  • Open, no-nonsens, inspirerend. Daar pas jij tussen
  • Inzet voor maatschappelijke projecten. Actieve deelname en samenwerking met anderen
  • Tweewekelijkse avondbijeenkomsten. Aanwezigheid is de basis voor betrokkenheid
  • Grote diversiteit aan beroepen of functies. We werven buiten de huidige samenstelling van onze club
  • Onze club dineert eens per 14 dagen op de eerste en derde maandag van de maand van 18:15-20:00 in het stijlvolle en monumentale pand van Societeit De Unie aan de ’s-Gravelandsche weg in Hilversum.
  • Daarbij zijn naast onze leden, ook onze partners en leden van de andere drie Hilversumse Rotaryclubs van harte welkom, evenals andere belangstellenden dat, op intekening, ook zijn.

Waarom Rotary

In een Rotaryclub kun je praten over mogelijkheden en ontwikkelingen die spelen in beroep of het privé; zo leren anderen van jou en kun jij van anderen leren. Het verruimt je blik en verandert jouw perspectief.

Meer weten over wat Rotary is? Bekijk:

de video “Waarom Rotary?”

de website “Rotary Helpt!”

Meer over de motivatie van onze clubleden? Lees: Wie zijn wij en wat beweegt ons?

Nieuwsgierig? Maak vrijblijvend kennis! Wij zijn op zoek naar nieuwe, enthousiaste mensen.

Voel je je aangesproken, wil je meer weten, of wil je een keer komen kennismaken, mail dan naar rchsumwest@gmail.com

Je bent van harte welkom om vrijblijvend kennis te maken en een keer een bijeenkomst op een maandagavond bij te wonen.