Rotaryclub Lauwersland is op zoek naar nieuwe leden.

Wie zijn wij (in het kort):

Onze Rotaryclub is niet groot maar is wel een actieve club mensen die wonen en/of werkzaam zijn in de omgeving van Kollum (oude gemeente Kollumerland) en de gemeente Achtkarspelen. Wij ontmoeten elkaar 2 wekelijks op de dinsdag tussen 17.30 uur en 19.30 uur in een horecagelegenheid (of andere locatie) waar we gezamenlijk een maaltijd nuttigen. Iedere clubbijeenkomst bestaat, naast een moment van elkaar ontmoeten en samen eten, uit een thematisch deel. Dat kan zijn bijvoorbeeld een bedrijfsbezoek, een lezing van een van de leden of een externe partij, het bezoeken van een cultureel evenement enz. Omdat onze club bestaat uit mensen uit een grote diversiteit van beroepsgroepen is het programma vaak leerzaam en verrassend gevarieerd. Regelmatig zijn ook de (eventuele) partners van de leden daarbij welkom. Ieder lid levert op zijn tijd een bijdrage in het programma (vaak vanuit zijn/haar eigen netwerk).

Naast onze clubbijeenkomsten steken we op andere momenten ook regelmatig gezamenlijk met elkaar de handen uit de mouwen bijvoorbeeld tijdens NL-doet in de regio. Ook organiseren wij jaarlijks (behoudens Corona) de Kollumerkatloop (www.kollumerkatloop.nl)  tijdens de feestweek in Kollum. Daar doen vanuit de regio / provincie ruim 400 deelnemers (jong en oud) aan mee. De opbrengsten van dat evenement gebruiken wij weer om goede doelen te steunen zoals bijvoorbeeld Spieren voor spieren, voedselbanken, stichting leergeld e.d.

Wie zoeken wij:

Wij zoeken mensen uit onze regio die graag andere mensen willen ontmoeten en leren kennen, en interesse hebben in wat er in de regio gebeurt. Daarnaast voelen (potentiële) leden zich maatschappelijk betrokken en willen ze daar ook een actieve bijdrage in leveren.

Heb je interesse, wil je meer weten of heb je andere vragen laat het ons dan weten. Stuur een mailtje naar gaasendam@kpnmail.nl en laat je contactgegevens daarbij achter. Wij nemen dan nemen  z.s.m. contact met je op. Het is ook mogelijk om geheel vrijblijvend een paar keer mee te kijken tijdens onze bijeenkomsten om een gevoel te krijgen bij wie wij zijn, wat wij doen en of het bij je past.