Doornburgh Experience 2013

Activiteiten Rotary Maarssen

Rotary Club Maarssen is in 2010 opgericht, maar al zeer actief met vele activiteiten.

Doornburgh Experience 2013

Op zondag 23 juni organiseerde Rotary Maarssen een event op het 17e eeuwse landgoed Doorburgh. Na een historische puzzeltocht met (klassieke) auto’s was er op landgoed Doorburgh een vorstelijk evenement zijn met show, toneel, en voortreffelijk eten.

45 klassieke auto’s hebben deelgenomen aan de prachtige historische puzzeltocht. Bij het evenement, dat volledig was uitverkocht, waren 500 gasten aanwezig, waarvan 200 kinderen. Naast het feit dat iedereen een leuke dag heeft gehad, is er ook 10.000 euro overhandigd aan Zuster Margereth van de Kanninikessen, voor de restauratie van het huis Doornburgh.

Dank aan alle sponsoren! (klik hier voor de lijst)

Klik hier voor de bedankbrief aan de sponsoren

Assistentie onderhoud Havezate Den Berg

In Dalfsen (Overijssel) is de schitterende Havezate Den Berg gevestigd. Dit 300 jaar oude pand wordt door een enthousiaste stichting in perfecte staat gehouden. In maart 2012 heeft Rotary Maarssen een steentje bijgedragen door te helpen een te verbouwen vleugel te ontruimen.

`

Hout voor het goede doel

In februari 2012 heeft Rotary Maarssen met de hele club hout gekapt dat na de zomer als haardhout verkocht kan worden

.

Bakkerij de Werkspecht

Bakkerij De Werkspecht, onderdeel van Reinaerde, is een moderne bakkerij, gehuisvest in dagcentrum De Werkspecht in Maarssen. De medewerkers met een verstandelijke beperking werken samen met een bakker en een begeleider en bereiden met toewijding op professionele en ambachtelijke wijze de producten.

Business plan

In de afgelopen maanden heeft RC Maarssen haar expertise ter beschikking gesteld door voor De Werkspecht een businessplan te maken.

Verkoop

Drakenbootrace

Rotary Fletiomare organiseert jaarlijks een zeer groot evenement, het Drakenbootfestival te Leische Rijn. Aangezien hier zeer veel ondersteuning bij nodig is, helpt heel Rotary Maarssen met de organisatie en gedurende het evenement.