Handen uit de mouwen voor "de Blanckenbörg".

“Handen uit de mouwen” voor “de Blanckenbörg”

Bij de inventarisatie voor activiteiten op lokaal niveau is in het clubjaar 2008 – 2009 de keuze gevallen op “iets doen” voor de verzorgingstehuizen in onze regio. In de contacten met de in aanmerking komende tehuizen bleek al snel dat men bij “de Blanckenbörg” een grote behoefte had om voor en/of met de bewoners activiteiten te verzorgen. Bij de andere tehuizen was niet of nauwelijks interesse waar te nemen.

In gesprekken met de organisatie van “de Blanckenbörg” bleek dat men naast het aanbieden van uitstapjes (zie de verslagen elders op deze site), heel graag een invulling wilde geven aan het z.g. gangenstelsel. IMG_1221.jpgDit houdt ondermeer in dat er voor de veelal dementerende bewoners, herkenbare en daarmee rustgevende punten in de gangen van het tehuis worden aangebracht. Een groep medewerkers liep al enige tijd met dit idee rond maar was niet in staat door gebrek aan middelen en mankracht een en ander te realiseren.

Deze actie paste prima in het kader van ons “Handen uit de mouwen”- project in de regio. Een vrij groot deel van de leden heeft zijn of haar talenten aangewend om een bijdrage aan dit project te leveren. Zie als illustratie hiervan de fotoserie die bij dit artikel hoort. Eendrachtig is er gezaagd, gefreesd, geschroefd, gelijmd en natuurlijk geschilderd voordat er tijdens de Sinterklaasviering symbolisch een eerste kast aan de bewoners kon worden overhandigd.

Los van dit staaltje knutselwerk zijn door Bea Komduur schitterende foto’s aangeleverd die (zeer herkenbare) taferelen uit de nabije omgeving laten zien.

Ter voltooiing van het project zijn op 11 december 2010 alle 20 kasten door een aantal Rotarians geplaatst.