activiteiten-overzicht-2020

Activiteitenoverzicht 2020

Door: Diana Bakker

Hier vindt u een beknopt overzicht van de activiteiten die in 2020 door RC Purmerend-Polderland zijn georganiseerd of waaraan leden van RC Purmerend-Polderland een bijdrage hebben geleverd. De lijst wordt gedurende het clubjaar bijgewerkt.

Smaak van Waterland

De vijfde editie van de Smaak van Waterland

Coördinatie en rijden kinderen en studenten Rotary Vlielandkamp

afgelast

Rotary BBQ voor Waterlands welzijn.

Alle Rotaryclubs uit de regio.

Rolstoelduwen voor bewoners Zuidland

April 2020

Digitale spel tafel Waterlands welzijn

Van de opbrengst van de BBQ veiling is het digitale spelbord voor mensen die op latere leeftijd een verstandelijke handicap krijgen gekocht. Ook de eigen leden vonden het een aantrekkelijke, vermakelijke en goede aanschaf.

Juni 2020

Lente contact actie

'U hoeft het niet alleen te doen'. Dat was de boodschap die we met de Lente-contact actie wilde overbrengen bij dertig mensen, veelal ouderen, die in deze periode geïsoleerd zijn geraakt, Die boodschap viel in dankbare aarde want inmiddels bellen de buddy's van de Rotaryclub wekelijks met twintig van hen voor een gezellig praatje. Mede mogelijk door een donatie van SMOZW.

Sept 2020

Walk to fight cancer

Er is door leden gelopen en er zaten leden in de organisatie. Alles om voor Fight Cancer, een stichting die fondsen werft voor wetenschappelijk kankeronderzoek en preventie via KWF Kankerbestrijding geld op te halen. Ruim 30.000 euro is door 99 lopers opgehaald!

Dec 2020

Kerstpakketten (500)

Coronaveilig inpakken van 500 zogenaamde weggeefpakketten samen met leden van vier Rotaryclubs in de regio Waterland. In de week voor Kerstmis zijn ze door Rotarians bezorgd bij mensen die een moeilijk jaar hadden door bijvoorbeeld eenzaamheid, ziekte, verlies van een dierbare, financiële nood of dakloosheid.

Dec 2020

Rioja en cava tegen polio

Voor het vijfde jaar is er vanuit Spanje (RC Logrono) weer wijn verkocht voor drie goede doelen. Kerstpakketten, hart onder de riem attenties voor leden van special forces en polio. Opbrengst verkoop €1800 euro en €500 tbv polio.

En de rioja was dit jaar weer erg lekker!