activiteiten-overzicht-2018

Activiteitenoverzicht 2018

Door: Diana Bakker

Hier vindt u een beknopt overzicht van de activiteiten die in 2018 door RC Purmerend-Polderland zijn georganiseerd of waaraan leden van RC Purmerend-Polderland een bijdrage hebben geleverd. De lijst wordt gedurende het clubjaar bijgewerkt.

16/1/2018

Organisatie wintercarrousel

Alle Rotarians van de 5 clubs in de regio konden elkaar ontmoeten en elkaar een goed (Rotary)jaar toewensen. Een loterij en veiling leverde voor stichting Sailability een leuk bedrag op. Hiervan kan een instapmogelijkheid voor een zeilboot worden gerealiseerd. Tevens was Rolf Schrama de spreker van de avond. Een boeiend verhaal en een interessant inkijkje in zijn bewogen leven. Tevens werden er 2 Paul Harris Fellows uitgereikt aan Frits en Diana voor hun inzet.

13/2/2018

€2000 voor Sailability

Op 13 februari krijgt Rolf Schrama voor de stichting Sailability een cheque van €2000 voor een stoel in een van hun zeilboten. De opbrengst was gegenereerd op de wintercarrousel.

10/4/2018

Bedrijfsbezoek en presentatie van ’t Hek, Beemster.

Het familie bedrijf dat inmiddels diverse ondernemingsprijzen op haar naam heeft gaf ons een presentatie van het bedrijf en een rondleiding door hun splinternieuwe kantoor, dat zich kenmerkte door transparantie. Een van de kernwaarden van het bedrijf. Ruud van’t Hek leidde de avond en gaf ons een goed beeld van hun bedrijf en cultuur.

15/4/2018

Smaak van waterland.

Wederom was de ‚Smaak van Waterland‘ een succes. Honderden bezoekers van ‘Smaak van Waterland’ konden zich op zondag 15 april 2018 tegoed doen aan lekker eten, gezellig drinken en gelijktijdig een bijdrage leveren aan het goede doel. Zo’n vijftien bedrijven en instellingen presenteerden zich in hun keukens die stonden opgesteld in pop- en cultuurpodium P3. Daarmee werd het gebouw voor een dag omgedoopt tot proeflokaal. Goede doel was Special Forces, die met sporters naar de Olympische wedstrijd gaan in juni.

23/4/2018

Tongen in Purmerend

Op maandagavond werden 400 ouderen of eenzame mensen in diverse restaurants verwend met een riante gebakken tong inclusief voor en nagerecht en muzikale ondersteuning. St. Vrienden van Purmerend was de initiatiefnemer en 10 leden van ons hielpen bij de organisatie. Een geslaagd project waar men zichtbaar genoot.

21/7/2018

Rotary Vlielandkamp

Het Vlielandkamp, voor kinderen die niet met vakantie kunnen, is ook voor 2018 weer succesvol geweest. Leden van onze club reden de studenten naar Harlingen zodat zij met goede moed aan het kamp konden beginnen. De coördinatie van het kamp was weer in handen van clublid Diana en partner Frits. 100 Kinderen blij!

4/9/2018

Rolstoel duwen

De rolstoelwandeling met bewoners van verzorgingstehuis “Zuidland” is met ook het mooie weer een dankbare avond geworden.

De organisatie van dit evenement ligt al een 6-tal jaren bij onze dochter RC Purmerend Weidevenne. Dit keer gingen we graag op de uitnodiging in om te participeren in dit mooie initiatief.

15/12/2018

500 kerstpakketten inpakken en wegbrengen

De gezamenlijke Rotaryclubs in de regio hebben onder leiding van RC Weidevenne 500 kerstpakketten ingepakt en in de regio weggebracht. Het geheel werd gefinancierd door de verkoop van 750 pakketten eerder in november, die ook werden ingepakt. Een mooi initiatief dat voor herhaling vatbaar is.