activiteiten-overzicht-2019

Activiteitenoverzicht 2019

Door: Diana Bakker

Hier vindt u een beknopt overzicht van de activiteiten die in 2019 door RC Purmerend-Polderland zijn georganiseerd of waaraan leden van RC Purmerend-Polderland een bijdrage hebben geleverd. De lijst wordt gedurende het clubjaar bijgewerkt.

16/03/2019

NL doet en wij doen mee

Met een 10 tal leden hebben we een groep uit de rusthoeve een middagje Purmereend bezorgd. Met de rolstoelen en op de Koemarkt even een koffie gedaan met appeltaart bij brouwnies en downies. Twee goede doelen in een middag.

31/03/2019

Smaak van Waterland

De vierde editie van de Smaak van Waterland was weer een groter succes dan het jaar daarvoor. De voetbalwedstrijd werd grootbeelds meegekeken. ( en Ajax won!) De opbrengst gaat naar Special Forces. Het lustrum in 2020 zal nog spectaculairder worden. Eten, muziek lekker hapjes en gezelligheid.

01/6/2019

Pricknick
Rotary heeft duurzaamheid omarmd. De plasticsoup is een groot probleem. Met andere Rotaryclubs in Purmerend is een pricknick met vrijwilligers gehouden. Er is op die dag maar liefst 250 kg plastic uit de stad gehaald. Tussen de middag kregen de prikkers een picknick.

Juli/aug/2019

Coördinatie en rijden kinderen en studenten Rotary Vlielandkamp

Actieve bijdrage aan de organisatie en coördinatie van het Rotary Vlielandkamp. Een landelijk initiatief waardoor jaarlijks honderd kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 10 jaar, die zonder het kamp niet op vakantie zouden kunnen, meegaan naar het eiland Vlieland voor een onvergetelijke 8-daagse vakantie. Clubleden rijden kinderen die deelnemen aan het Vlielandkamp en studenten. Tevens is de coördinatie in handen van een clublid.

21/08/2019

Rotary BBQ voor Waterlands welzijn.

Alle Rotaryclubs uit de regio waren vertegenwoordigd voor de laatste gezamenlijke afsluiting van de zomerbijeenkomsten. Onderdeel naast de BBQ in de Theetuin de Neckermolen was de veiling die maar liefst €3200 opleverde.

Demente mensen of mensen met een cognitieve stoornis kunnen hun hersen trainen met behulp van een beeldtv. De eerste euro’s voor aanschaf zijn gegenereerd.

17/09/2019

Rolstoelduwen voor bewoners Zuidland

Het is inmiddels traditie dat er een avond wandeling georganiseerd wordt waar we bewoners van Zuidland een uitje aanbieden. Lopen door de buurt en even opsteken met een drankje en hapje en vervolgens thuis aan de koffie met appeltaart. Het was een beetje fris maar met wat dekens kon iedereen genieten.