activiteitenoverzicht-2017

Activiteitenoverzicht 2017

Door: Diana Bakker

Hier vindt u een beknopt overzicht van de activiteiten die in 2017, door RC Purmerend-Polderland zijn georganiseerd of waaraan leden van RC Purmerend-Polderland een bijdrage hebben geleverd. De lijst wordt gedurende het clubjaar bijgewerkt.

27/06/2017

Officiële opening clubjaar 2017/2018

Het clubjaar werd geopend met een smakelijke barbecue en kleiduivenschieten bij de familie Bartels. Voorzitter Liesbeth Baars bedankte de bestuursleden en gaf de nieuwe voorzitters (duo) de ketting en droeg de club aan hen over. De leden ontvingen een boekje “Hebben we hier nu voor gekozen” met een persoonlijk voorwoord.

C:\Users\Diana Bakker\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\20170628 voorzitters orgigineel.jpg

29/08/2017

BBQ carrousel Rotary regio

Elk jaar organiseert Rotary Purmerend Polderland de jaarlijkse BBQ op Landgoed Lankelma. Leden maken salades en organiseren de avond. Het is de afsluiting van de carrousel. Clubs uit de regio gaan tijdens de vakantieperiode bij elkaar op bezoek. De opbrengst van de loterij was voor de voedselbank.

C:\Users\Diana Bakker\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_0329.jpg

08/09/2017

Karten bij onze Belgische zusterclub

De twintigste editie was een groot succes. Met een team deed onze club mee en werd zeker geen laatste! De opbrengst stelt Rotaryclub Mechelen Op SinJoor in staat om jaarlijks de sociale doelen van de club te kunnen realiseren. Men is vastbesloten volgend jaar met twee teams te gaan. Proost!

19/09/2017

Bezoek Arboretum Beemster

Bram Engberts leidde ons rond in zijn Arboretum. Vele verdwenen gewaande vruchtbomen staan hier. Daarnaast blijkt het Arboretum de grootste collectie pijnbomen ter wereld. In totaal meer dan 700 verschillende bomen staan hier geplant, allen ongeveer 60 jaar oud. Kortom een park van allure dat letterlijk zijn weerga niet kent gewoon bij ons om de hoek.

05/11/2017

Brigedrive een succes

De bridgedrive heeft een mooie opbrengst van €1650 opgeleverd (incl. verdubbeling van het NSGK). De opbrengst is voor Flexibel die een voorstelling geeft rond de jaarwisseling in de Purmaryn.

BeamerPremiere3foto Jos dijkhuizen en

28/10/017

Wijnproeverij Bart

Wijnen voor een goed doel. Dat was de insteek. Samen met onze zusterclub Mechelen op sint Joor een rondleiding door het fort en 10 wijnen geproefd met overheerlijke hapjes. Op de te bestellen wijnen zat een sponsoropslag voor een goed doel. Dat is genieten voor een goed doel!

Afbeeldingsresultaat voor wijnimport bart purmerend

15/11/2017

Kerstpakkettenactie

De gezamenlijke Rotaryclubs P&O hebben ruim 300 kerstpakketten ingepakt. Deze worden door de clubleden de komende week bij mensen bezorgd die het nodig hebben of een steuntje in de rug kunnen gebruiken in deze dagen.

Leden van de Rotaryclubs maken zich in de aanloop naar Kerst sterk voor gezinnen of alleenstaanden die om uiteenlopende redenen een zware tijd doormaken. Jaarlijks stellen zij enkele honderden kerstpakketten samen met levensmiddelen. De pakketten worden persoonlijk overhandigd, Het spreekt voor zich dat er naast veel vrijwilligers ook veel geld nodig is om zoveel pakketten, met dank aan de sponsoren!

29/12/2017

Uitvoering flexibel

Vrijdag en zaterdag werd de musical ‘lang en gelukkig’ uitgevoerd. Wij hebben een aardig sponsorbedrag verzameld met handen wapperen. Hebben de première opgetuigd, bezoekers welkom geheten de bloemen verzorgd, de ‘winkel bemenst’. Een super mooie productie die door alle bezoekers heel goed werd gewaardeerd. Het was weer een goed handenwapper project.