Bijna 500 kerstpakketten uitgedeeld in regio

Tekst en foto’s Frits Boddeman | 13/12/2019

Ook in 2019 was de traditionele kerstpakkettenactie van de gezamenlijke Rotaryclubs in de regio Waterland een groot succes. Er konden in de regio bijna 500 pakketten worden uitgedeeld aan mensen die om welke reden dan ook een moeilijk jaar hebben gehad en een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Het concept is simpel: door luxe kerstpakketten te verkopen, kunnen met de netto opbrengst zogenaamde weggeefpakketten worden gefinancierd. Rotaryclub Purmerend-Weidevenne had, als initiatiefnemer van de actie, een groot en een kleiner luxe pakket met kwaliteitsproducten uit Waterland samengesteld en de clubleden zorgden begin december voor het inpakken ervan. Onder het motto ‘Do Good, Feel Good’ konden bedrijven en particulieren deze kerstpakketten voor hun relaties, personeel of familie aankopen via de zes Rotaryclubs in de regio. Een bijsluiter bij ieder pakket attendeerde de ontvanger op het sympathieke doel van deze actie. Met hun aankoop van de luxe pakketten sponsorden de gevers bijna 500 weggeefpakketten.

Op vrijdagavond 13 december waren ruim 40 leden van de gezamenlijke Rotaryclubs paraat om de bijna 500 weggeefpakketten in te pakken. En in de week voor Kerstmis zijn ze door hen bezorgd op de aangegeven adressen. Informatie daarover werd verkregen bij o.a. maatschappelijke hulporganisaties. De reacties van de ontvangers waren vaak hartverwarmend en ontroerend.

Kortom een zeer succesvolle actie met dank aan de sponsors (Sandrinos Fotografie, Putter & Zn Schilders, Rondje Horecapersoneel, Holding Yister, LandLust Guesthouse, Hayhoe Familierechtadvies, CirTec, Van Batenburg Bedrijfskundig Bureau, Zorggroep Laag Holland, Ad68 creatieve reclame producties, Poel Bloembollen, Praktijk Fysiotherapie N. Kool, Lammes ‘maatwerk in RVS’, All Office Kuipers, Familiezaken, Electro2000 Installatietechniek, BASadministratie, M. Struijlaart Holding, Rabobank Waterland en Omstreken, Tandartspraktijk Plein Purmerend, Autobedrijf Ron Plomp, Stam Deurwaarders, Charian Holding, Tandheelkunde & mondzorg Muijsers, Brouwerij Leeghwater, Kaasboerderij Groot, Bakkerij Kees Gutter, Gestam Kaasexport, Renata Magazine, Eerlijk en Heerlijk Beemster) en verder aan iedereen die aan het succes heeft bijgedragen!

ZIE OOK:
Fotoalbum: Kerstactie 'Do Good, Feel Good' 13/12/2019
Film: Kerstpakkettenactie 2018 gefilmd...