Ruim 600 gezinnen verrast met kerstpakket

Tekst en foto's Sandra van der Meulen | 17/12/2021

Ook dit jaar zijn de samenwerkende Rotaryclubs in de regio Waterland er weer in geslaagd om kerstpakketten samen te stellen voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Dankzij sponsoren en de verkoop van commerciële kerstpakketten zijn dit jaar maar liefst 600 weggeefpakketten gemaakt. "Echt geweldig, zoveel kerstpakketten hebben we niet eerder kunnen weggeven", aldus Nathalie Kool namens Rotaryclub Purmerend Weidevenne.

Het hele jaar is de werkgroep met deze prachtige actie onder de naam ‘Do Good, Feel Good’ bezig. De adressen worden door allerlei maatschappelijke hulpinstanties aangedragen. "Zo weten we zeker dat de pakketten op het juiste adres bezorgd worden", legt Marika Pruis uit.

De commerciële pakketten komen van de de firma De Goede uit Monnickendam. "Wij zijn op zoek gegaan naar een professionele partner die namens ons commerciële kerstpakketten wil samenstellen en verpakken. Het hele principe van de verkoop van de pakketten is dat ieder besteld pakket - als geschenk aan bijvoorbeeld familie, medewerkers of relaties - bijdraagt aan de financiering van een pakket voor iemand die het heel goed kan gebruiken, het weggeefpakket dus. Firma De Goede Kerstpakketten is een familiebedrijf dat al jaren een goede reputatie heeft op gebied van kerstpakketten. Zij begrepen gelijk wat de bedoeling was en hebben een mooi pakket samengesteld met lokale producten tegen een goede prijs. Een geweldige samenwerking dus", aldus Ria Grondman.

Op vrijdagavond 17 december hebben de Rotaryleden de 600 weggeefpakketten ingepakt, uiteraard volgens de coronaregels met mondkap en anderhalve meter afstand. In de week voor kerst brengen de leden zelf de pakketten in de hele regio aan huis. Nathalie: "En dan krijg je echt de meest mooie, warme reacties. Mensen zijn ontroerd, verbaasd en heel dankbaar. Dit is echt zo mooi om te doen!"

Met dank aan de vele sponsoren, waaronder Autobedrijf Ron Plomp, Business Square Purmerend, Coöperatiefonds Rabobank, Waterland en Omstreken, Electro 2000 installatietechniek, Familiezaken, Gasservice Noord-Holland BV, Gemeente Purmerend, Groenhart Groep, Hayhoe Familierechtadvies, Kermisexploitanten Edam/Volendam, MS de Jordaan, Poel Bloembollen BV, Sandrinos Fotografie, Sligro Purmerend, Stichting Fonds Eiercentrale Purmerend, Stichting Maatschappelijke Ondersteuning Zaanstreek-Waterland (MOZW), Stichting Opspoor, Zaantheater, ZAAQ Media.