laptops-voor-oekrainers.docx

Laptops voor Oekraïners

Onze club heeft samen met www.2ehandslaptops.nl 32 laptops aangeboden aan de gemeente Rhenen. De laptops zijn bestemd voor gezinnen en schoolgaande kinderen die uit Oekraïne gevlucht zijn en in Rhenen zijn opgevangen. Hiermee kunnen zij in contact blijven met familie, allerlei zaken regelen en lessen bijwonen.

Op verzoek van de gemeente Rhenen is Rotaryclub Rhenen-Veenendaal in haar netwerk gaan zoeken naar computers die door vluchtelingen gebruikt kunnen worden voor het contact met thuis in Oekraïne. Voorzitter René van Holsteijn: “Dit is een manier waarop wij ons inzetten voor de uitdagingen om vluchtelingen op te vangen en hen te ondersteunen”. Hij vond het bedrijf 2ehandslaptops bereid om hieraan bij te dragen. Directeur John Zeeman van 2ehandslaptops: “Geweldig dat we zo concreet van dienst kunnen zijn.”

A group of people posing for a photo

Description automatically generated

De gemeente Rhenen nam de laptops graag in ontvangst, en zorgt voor de distributie naar de Oekraïnse mensen.