Over Rotary Ridderkerk de Waal

Onze clublocatie Restaurant Ross Lovell

Over Rotary Ridderkerk de Waal

Alhoewel onze naam een specifieke plaats suggereert, heeft onze club ook veel leden uit omringende gemeenten. Wel komen we altijd bij elkaar op onze prachtige clublocatie aan ’t Waaltje in Rijsoord: Ross Lovell. Als Rotaryclub initiëren wij regelmatig activiteiten op het maatschappelijke vlak. Dit varieert van het organiseren van een familiedag in het verpleeghuis ’t Ronde Sant in Ridderkerk of onze jaarlijkse classic & open rally en het golftoernooi voor het goede doel. Binnen onze club hanteren wij het credo: Nos ipsi haec statuemus, ofwel ‘Dat beslissen wij zelf wel’ en dit onderstreept het bijzondere en tegelijkertijd het eigenzinnige dat onze club kenmerkt.

Elk jaar bepalen wij opnieuw voor welke goede doelen wij onze activiteiten zullen inzetten. De organisatie doen we zoveel mogelijk met z’n allen. Iedereen mag - maar hoeft niet - een actieve bijdrage leveren vanuit zijn discipline. We hebben vooral veel plezier en gezelligheid. Ook organiseren wij jaarlijks een barbecue, Nieuwjaarsdiner en wijnproeverij voor de leden en hun partners.

De mensen van Rotary Ridderkerk de Waal

Rotary Ridderkerk de Waal is een gemengde no-nonsense club met veel jonge leden. Dikke sigaren en stropdassen vind je bij ons niet terug. De achtergronden van onze clubleden zijn divers: van kunstenaar tot aannemer, van ondernemer tot notaris, van coach tot investeerder. Er is geen onderscheid qua ‘rang en stand’. We zijn een enthousiaste (vrienden)club, maar geen netwerk- of bedrijvenclub.

Wat kost het

Het jaarlijkse lidmaatschap bedraagt € 675,-.

Wat levert het op
• Een interessant ‘kennis(sen)’-netwerk.

• Samen positief bijdragen aan de maatschappij

• Gezelligheid en inspiratie

• Kennisdeling (bijvoorbeeld door gast- en eigen sprekers)

Praktische informatie

Elke dinsdagavond 19:30 uur hebben wij in Ross Lovell onze clubavond. Het clubseizoen loopt van ca. eind augustus t/m half-juni. Het is niet ‘verplicht’ bij elke bijeenkomst aanwezig te zijn. (dat lukt tenslotte niemand...). Om de avonden interessant te houden worden er regelmatig korte lezingen gegeven over de meeste uiteenlopende onderwerpen door vaak goede en befaamde sprekers. Ook organiseren wij bedrijfsbezoeken waar wij een kijkje in de zakelijke keuken van de ander krijgen.

Woon of werk je in Ridderkerk en vind je het leuk om:

een vrienden / kennissenkring op te bouwen, nationaal en internationaal

je persoonlijk te ontwikkelen

leuke projecten te bedenken en uit te voeren

samen iets te doen voor de maatschappij

Dan is Rotary Ridderkerk de Waal helemaal iets voor jou!

Neem snel contact op met: secretaris@rrdw.nl. Voor meer info bezoek www.rrdw.nl.