Roei Evenement 23 juni 2007

ROEI-EVENEMENT 23 JUNI 2007

Opzet roei-evenement

Op 23 juni 2007 vond een groot roei-evenement plaats georganiseerd door de Ronde Tafel Krimpenerwaard. Maar liefst 12 teams streden om de eer maar vooral om gelden bijeen te brengen voor het goede doel. In grote sloepen moest een traject van enkele honderden meters worden afgelegd. Per team/sloep werden maar liefst 8 enthousiaste roeiers ingezet. Ook Rotary Schoonhoven was voor de tweede keer van de partij. Kon het roei-team vorig jaar nog een tweede plaats afdwingen, ditmaal is dit niet gelukt ondanks de sportieve inzet van een ieder. Het roei-team ' De Worstebroodjes' sleepten voor de 2e achtereenvolgende keer de eerste prijs binnen. In tegenstelling tot vorig jaar bleek het weer een stuk minder mee te werken. Af en toe vielen er zware plensbuien hetgeen de wedstrijden flink zwaarder maakten. Een gezellige barbecue compenseerde dit echter weer grotendeels. Rotaryclub Schoonhoven is volgend jaar uiteraard weer graag van de partij.

Goede doel

Dit jaar is door de organisatie gekozen voor de Stichting Orion in Capelle a.d. IJssel .Acht jaar geleden begon de Stichting Orion in Zevenkamp met de bouw van voorzieningen waardoor het mogelijk is dat volwassenen met een handicap in de wijk kunnen wonen. Voor de zomer van 2002 zijn de huizen voltooid en zullen de negentig geplande plaatsen bezet zijn.
Vervolgens kreeg Orion de opdracht om 60 plaatsen te realiseren voor zorgbehoevende kinderen. Voor deze plaatsen denkt men aan Nesselande.
In Nesselande gaat Orion voorzieningen bouwen of aansluiten bij door anderen te bouwen voorzieningen om het mogelijk te maken dat 60 kinderen met een zorgvraag zo lang mogelijk in het gezin kunnen blijven wonen. Orion is namelijk van mening, dat alle kinderen zoveel mogelijk op moeten groeien in een gezin en niet in een instelling.
Toen men contact opnam met projectorganisatie Nesselande hoorde men, dat bij het plannen van de wijk 'integratie' en 'wijkgevoel' belangrijke uitgangspunten waren. Samen maak je de wijk en daar is plaats voor iedereen. Maar liefst euro 5.000 werd door dit roei-evenement bij elkaar gebracht ten behoeve van dit geweldige goede doel.

De roei-tactieken werden besproken en er werd hard geploeterd........................