Kom op visite kar voor verzorgingshuizen

Kom op Visite kar voor Borchleen en De Boven Berghe

Vrijdag 8 mei overhandigde Rotary Schoonhoven een ‘Kom op visite kar’. Dat is een klein, wit karretje met glazen ruiten en een smal deurtje: 'de kom op visite kar'. “Eigenlijk een soort pausmobiel, maar dan zonder auto”, al dus Wietze Wedman van Rotary Schoonhoven. Met dit karretje kunnen familie en vrienden weer op bezoek in het verzorgingshuis.

Soms zijn er elders voorzieningen, maar niet iedere bewoner kan door persoonlijke beperkingen van de kamer. Daar biedt dit karretje een oplossing voor. De bezoeker stapt in het hermetisch afgesloten karretje (met luchtzuiveringsysteem) en wordt naar de bewoner op de kamer gebracht. Je wordt door het personeel naar binnen geduwd. En als je erg zwaar bent: door twee medewerkers! Na 7 weken isolatie c.q. geen contact moet het heel fijn zijn om je geliefden weer te kunnen zien in levende lijve.

Rotary Schoonhoven probeert ook in deze tijden van Corona te helpen waar het kan. Jos Huizinga, voorzitter: “Het jaarthema is ontmoeten en verbinden. Dit initiatief kwam vorige week op ons pad en hebben we direct  omgezet in actie”. Vrijdagmiddag 8 mei was de ingebruikname. Eerder heeft in het kader van de Corona Rotary Schoonhoven de 108 thuiszorgers van de wijkverpleging in de bloementjes gezet (als hart onder de riem) en de SWOS gesteund bij “Openbare gymnastiek”. Dit onder het motto: Ontmoeten en verbinden!

De eerste ingebruikname van de 'Kom op Visite Kar' bij Borchleen. Links op de foto Wietze Wedman namens de leden van Rotary Schoonhoven

Op de kar staat deze tekst