xx

DIRECT BESTELLEN?

DAT KAN VIA ONZE WEBSHOP OP WWW.ROTARY-SCHOONHOVEN.NL

wijn tijd SVG gesneden bestand alleen ideaal voor wijnglazen afbeelding 1

Nu de avonden weer langer worden, we meer in huis te vinden zijn, de feestdagen er aan komen en er gezellig een wijntje opengaat, komen we even met de deur in huis vallen. Zou jij/ zouden jullie voor een goed doel een doosje wijn willen kopen?

Van waar deze vraag? Elk jaar organiseren wij met Rotary Schoonhoven een wijnverkoop waarvan de meeropbrengst naar een goed doel gaat. Verder in dit bericht lees je/jullie meer over het doel van dit jaar en hoe het allemaal werkt.

Zo proberen we elk jaar een bijdrage te leveren aan onze directe omgeving. Het ene jaar een sociaal thema, het andere meer cultureel en nu in het teken van ons leefmilieu en onze jeugd. Het zou fantastisch zijn als we dit jaar weer het resultaat van het vorige jaar kunnen overtreffen.

Help je/jullie mee?

De Wijnen:

Wit

Rood

Cava

Voor deze wijn zijn druiven geselecteerd van hooggelegen wijngaarden waarde Chardonnay- en Viognier druiven optimaal kunnen rijpen. Voor de gisting wordt de temperatuur van de warm geoogste druiven teruggebracht, worden de druiven gekneusd en krijgen ze een korte inweking met het sap om meer expressiviteit te krijgen.

Na de gisting volgt een rijping op rvs-tanks. Deze wijn heeft geur- en smaakkenmerken van zowel witte Rhône als klassieke (niet hout gerijpte) witte Bourgogne. Een originele combinatie die maakt dat de wijn culinair breed inzetbaar is.

Deze wijn wordt geselecteerd en geassembleerd door de veelzijdige wijnmaker Laurent Delaunay. Met verbluffend resultaat: prachtige en toegankelijke wijn. Delaunay wilde een volgekleurde, soepele Merlot maken en dat is hem prima gelukt. De korte eikenhoutrijping is gedaan met staves en krijgt daardoor op de achtergrond een verleidelijke vanille- en karameltoon. Zeer aansprekend en door de soepele smaak overal inzetbaar.

Cava is de Spaanse mousserende wijn die meestal in de omgeving van Barcelona wordt gemaakt.

Deze Cava is geproduceerd volgens de Métode Tradicional, de beste manier om hoge kwaliteit mousseux te maken.

Onderdeel hiervan is dat de wijn twee gistingen ondergaat, waarvan één op de fles. Na de gisting rijpt de cava vervolgens nog negen maanden verder, zodat er fraaie rijpingsaroma’s ontstaan.

Deze brut is verfijnd droog van smaak, en wordt gemaakt van de gebiedstypische druivensoorten Xarello (50%), Macabeo (30% en Parellada.

Proefnotitie

Geurige droge witte wijn met fris geel fruit, iets perzik en licht eikenhout in het aroma. De volle smaak is evenwichtig, sappig en eindigt fris.

Uitstekende Merlot voor alledag: geurig en fruitig, met nuances van bramen en bessen in het aroma en een toets eikenhout. Evenwichtig, rond en doordrinkbaar van smaak met een zachte afdronk.

Drinken bij

Elegante stijl dankzij Chardonnay én Viognier. Prima bij vele gerechten met vis of kip, maar ook heerlijk buiten de maaltijd om.

Mooie terraswijn, maar ook goed te combineren met koude voorgerechten of gegrild lams- en varkensvlees.

Het ideale aperitief, al dan niet met wat hapjes. Een keer wat anders? Voeg dan een bol citroenijs aan je glas Cava toe, voor de perfecte verfrissende spoom en ieder ander feestmoment!

Houdbaarheid

Nu drinken, gemakkelijk houdbaar tot 2 jaar na de oogst.

Nu al op dronk; goed houdbaar tot 3 jaar na de oogst.

Wit en Rood gaat voor slechts € 53,= en de Cava voor € 70,= per doos a 6 flessen. Met de aankoop ondersteunt u goede doelen: End Plastic Soup, Klimaat in brede zin, ondersteuning van de Klimaatburgemeester van de Krimpenerwaard!

Alle flessen worden -handmatig- voorzien van een speciaal etiket door leden van Rotary Schoonhoven. Deze zien er zo uit:

Afbeelding met tekst, bloem, roze, tekening

Automatisch gegenereerde beschrijving

Bestellen kan tot en met 27 november 2023 bij een van de leden van Rotary Schoonhoven of via webshop www.rotary-schoonhoven.nl.

Tip: mooi om weg te geven als relatiegeschenk of in een kerstpakket!