THEEKOEPELPARADE 2011

(Zie ook: Loenencultuur.nl)

Een unieke theatrale belevenis op en langs de Vecht

De vorige twee edities van de Theekoepelparade in 2009 en 2010 waren een geweldig succes. Daarom organiseert Loenen Cultuur in samenwerking met de Rotary Breukelen-Vechtstreek op Zondag 19 juni 2011 de derde editie van dit evenement.

De Theekoepelparade is een theatrale en muzikale belevenis op en langs de Vecht, waarbij u in sloepen naar de diverse locaties vaart en de unieke gelegenheid krijgt enkele theekoepels van binnen te bekijken. U zult ervaren dat deze voormalige etalages van weelde en rijkdom heel goed functioneren als unieke minitheaters voor muziek en spel.

Ontvangst bij Molen de Hoop

De deelnemers aan de Theekoepelparade worden in stijl ontvangen door les Tantes Déviantes bij Molen de Hoop in Loenen .

Sloepentocht

U gaat aan boord van een sloep bij de Loswal, de gemeentelijke aanlegplaats langs de Vecht, en vaart over de Vecht naar de diverse theekoepels. Aan boord krijgt u een lunch en voor de rest van de tocht zijn er hapjes en drankjes.

Minitheatervoorstellingen

De theekoepels zijn normaal gesproken niet voor het publiek opengesteld, maar dankzij de gastvrijheid van enkele particuliere eigenaren en de Gemeente Loenen kunt u in de koepels korte theater- en muziekvoorstellingen bijwonen die passen in de stijl en de sfeer van de theekoepels en hun omgeving.

Thé Complet

De Theekoepelparade eindigt weer bij Molen de Hoop, waar een “thé complet” wordt geserveerd, thee met diverse zoete lekkernijen.

Meer informatie over de voorstellingen kunt u vinden onder deze button

‘programma’

De kosten voor deelname aan de Theekoepelparade bedragen

€ 55,00. Dit is inclusief de sloepentocht, toegang tot de voorstellingen, lunch, hapjes, drankjes en thé complet.

Goed doel

De Theekoepelparade is een initiatief van de Culturele Raad Loenen, in samenwerking met Rotary Breukelen- Vechtstreek.

De meeropbrengst van het evenement gaat naar “Vecht Voor Kinderen”, een project van de Rotary voor zieke of kansarme kinderen in Nederland en daarbuiten.

Zo organiseert de Rotary ieder jaar een vaartocht voor zieke kinderen en realiseert projecten in Nepal en Brazilië.

Voor meer informatie over de Stichting “Vecht voor Kinderen”, zie: www.vechtvoorkinderen.nl

Belangrijk

Helaas is de Theekoepelparade niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn en minder geschikt voor kinderen onder de

12 jaar. Huisdieren zijn niet toegestaan

Bij regenachtig weer gaat de tocht gewoon door. U wordt verzocht zelf te zorgen voor paraplu en regenkleding.

Als varen vanwege extreme weersomstandigheden (zoals onweer) niet verantwoord is (dit ter beoordeling van de organisatie en de schippers) wordt u een alternatief programma aangeboden, zonder vaartocht, maar met programma’s in de koepels en catering in de Molen.

Wij kunnen in geval van dergelijke overmacht helaas geen geld restitueren.

Vanaf begin mei 2011 kunt u via deze website reserveren voor deelname aan de Theekoepelparade.

Klik op deze “Reserveren” button.