Rotaryjaar 2022 - 2023

Sinds de oprichting, 30 jaar geleden heeft Rotary Vught veel hoogtepunten gekend. Het Rotary gedachtengoed Service-above-Self heeft geleid tot mooie projecten voor de gemeenschap in Vught en ver daarbuiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Seniorenbus, steun voor een dorp in Cambodja, een project in de Oekraïne, Stichting Mariton, Voedselbank en natuurlijk Hambaken Connect. Rotary Vught heeft het goed voor elkaar.

Service-above-Self wordt niet alleen gedaan via het doneren van geld, maar zeer zeker ook door de handjes uit de mouwen te steken. Iets wat de laatste jaren veel plezier heeft gebracht en daarmee ook een fantastische bijdrage levert aan de fellowship binnen de club: denk aan de Voedselbank actie, de hands-on avonden en natuurlijk de Pan van Mariton. Rotary Vught is goed voor elkaar.

Het ophalen van fondsen om onze projecten te bekostigen is niet alleen zeer succesvol maar levert ook nog eens veel plezier op voor alle deelnemers. Proeven van Muziek (of te wel Party to Fund) is inmiddels een begrip in de Vughtse samenleving. De afgelopen editie was ook weer een groot succes. Het Bossche Huisjes project, het IVC gala en de business club zijn allemaal succesvolle voorbeelden uit het verleden. Rotary Vught heeft het goed voor elkaar.

Het Vocational aspect van Rotary komt niet alleen tot uiting in de verschillende classificaties die onze club rijk is. Dit komt verder tot uiting in de activiteiten zoals de beroepenvoorlichting op het Maurick college, de vele Firesides en de beroepspraatjes door de jaren heen en natuurlijk de inspiratie sessies bij Hambaken Connect. Rotary Vught heeft het goed voor elkaar.

Al onze activiteiten worden gedragen door de fellowship die binnen onze club aanwezig is. De pijlers onder deze fellowship zijn onder meer diversiteit, oprechtheid en wederzijds respect. De fellowship wordt onder meer gesmeed door de gezamenlijke activiteiten en ondernemingen die we realiseren. Een van de mooiste uitingen van fellowship zijn de levensberichten die we met elkaar delen. Vaak verrassend, veelal ontroerend maar bovenal kwetsbaar en open. Het is een eerbetoon aan de veiligheid die binnen onze Rotary gevoeld wordt. Het feit dat we enkele jaren geleden afscheid hebben genomen van vele van onze charterleden heeft niet geleid tot een langdurig laag ledenbestand. We hebben vele nieuwe Rotarians mogen verwelkomen en dankzij hard werken is het vertrouwen dat deze trend zich voortzet groot. Rotary Vught is goed voor elkaar.

Het thema van 2022-2023 is: Goed voor elkaar

Jean-Jacques Putters