Reina in Taxco

Reisverhalen van Reina in Taxco

Ik heb de laatste tijd eigenlijk alleen maar gereisd. Het begon al met een bezoek aan Caroline in Zacatecas in februari, waar ikhet echt geweldig vond! Sowieso was de stad natuurlijk heel mooi, maar ik vond het vooral heerlijk om weer Nederlands te kunnen praten en lekker Hollands te doen. En in maart ging ik op de Rotaryreis naar het zuiden, naar Oaxaca, Chiapas en via Yucatan naar Cancun!! Toen pas besefte ik me echt hoe ongelofelijk mooi dit land Mexico wel niet is! Vooral Chiapas vond ik schitterend, met de mooiste natuur die ik ooit gezien heb. Ik was echt helemaal weg van Agua Azul, dat zijn watervallen met water dat echt een diepblauwe-groene kleur heeft. Ik voelde me net als in een film!! Verder zijn we bij hele mooie meren geweest aan de grens met Guatemala..gingen we vlot varen, oh zo grappig was dat ritje! In onze groep zat namelijk een Vlaams meisje Jessica en die kan de mooiste verhalen vertellen...ik kwam niet meer bij!

Via Chiapas gingen we langs vele piramides naar de belangrijkste plaats van de reis: Cancun!! Ja dit was natuurlijk heel mooi...wit zand, blauwe zee! Een waar paradijsje, echt waar. En vooral uitgaan daar was natuurlijk helemaal geweldig..!! Maar helaas ging de tijd snel...en was de reis na twee weken al weer voorbij...maar gelijk toen ik terugkwam in Taxco kwamen Pim, Caroline en Steffen (Duitse jongen uit Zacatecas) al op bezoek in Taxco! Heel gezellig was dat, ik heb ze een paar dagen rondgeleid maar 21 maart was het tijd voor Acapulco! We zijn daar voor 6 dagen met z'n viertjes geweest en hebben er een heerlijke tijd gehad! Samen zaten we in een vakantiehuis van een Rotarian, dus we hadden alle vrijheid en konden gaan en staan waar we wilden. We zijn dus ook lekker veel naar het strand geweest, uitgeweest en ook nog gekookt! Ja Pim en Caroline gingen spaghetti koken en met een fles rode wijn erbij hadden we ons eigen romantische diner gecreëerd...!! En het was nog lekker ook!

De 26e keerden we weer terug naar onze stekjes, dus nu zit ik hier weer in Taxco. Was wel weer even wennen na zolang steeds te zijn weggeweest, maar heb nu weer mijn ritme gevonden. Begin mei verander ik waarschijnlijk naar mijn derde familie. Het is niet verplicht te veranderen, maar ik doe het graag omdat volgens mij een verandering altijd goed is. Je leert weer nieuwe mensen en dingen kennen!

Oja, mijn terugkeerdatum is definitief de 29e van juni. Ik kom dan de 30e aan om half acht 's ochtends. Zo kan ik op 1 juli mijn 19e verjaardag samen met Alin in Nederland vieren en heb ik voldoende tijd een kamer te zoeken en te verhuizen (heb nog geen idee waarheen, ook de studie moet ik nog bedenken!).

Ik moet weer stoppen, mijn uur in het internetcafe zit er al weer op! Heel veel groetjes van mij vanuit het warme Mexico!!