wat wij doen

Samen zijn

Je bent lid van een club om samen dingen te ondernemen en van elkaar te leren. Elke 2 weken komen we bij elkaar en dan is er een spreker die iets vertelt over zijn of haar expertise of over een onderwerp van interesse. Dat kan van alles zijn als het maar geen religie of politiek is. Ook een bedrijfsbezoek.

Goed voor elkaar

Vanuit het 'service above self ' motto organiseren we met onze club verschillende activiteiten buiten de bijeenkomsten om waarbij we elkaar en anderen helpen. Dat kan gaan over de mouwen opstropen voor het aanleggen van een speeltuin bij een blijfhuis of het aanspreken van mensen bij een supermarkt voor een bijdrage voor de voedselbank tot het schenken van een kunstwerk aan het Czaar Peterplein of het verzorgen van de verzetsmonumenten in de Zaanstreek met bloemleggingen in mei. Ook spelen we jaarlijks voor Sinterklaas bij jonge gezinnen die het niet kunnen vieren. Zo proberen wij de Zaanstreek een beetje mooier te maken.

Over de grenzen

Maar, doordat Rotary de grootste vrijwilligersorganisatie ter wereld is, kunnen we ook dingen doen in het buitenland en daar het verschil maken. De activiteiten kun je zelf initieren of je kunt aanhaken bij een activiteit van een andere club. Waar ook ter wereld.

Door samen dingen te bedenken en te doen wordt de band tussen de leden versterkt en het begrip voor elkaar vergroot.