Waarom lid zijn?

Omdat het leuk is om met gelijkgestemden uit je omgeving in contact te komen. Het is inspirerend om met mensen met totaal verschillende beroepen te spreken. Als het nodig is kun je terugvallen op je Rotaryclub. Samen zet je je in voor goede doelen en dat versterkt de onderlinge band weer. Wat je krijgt is fellowship, kameraadschap. Hoe mooi de sociale projecten ook zijn: elkaar ontmoeten, van elkaar horen, dat maakt een club waardevol.

Het gevolg is dat er dan ook weinig verloop van leden is. De club wordt vanzelf een vriendenclub. Ook dat is een grote kwaliteit van Rotary. Bij hoogte- en dieptepunten in het leven zijn de leden present om mee te vieren, te gedenken en te troosten. Er ontstaat onderling vertrouwen en dat is weer de basis om samen mooie projecten te realiseren voor de maatschappij.

Bekijk ook het filmpje Waarom Rotary?