Toelichting Stichting Jeugd EHBO Event

Sinds 2013 hebben ca 150 klassen (groepen 7 en 8) van basisscholen uit Amersfoort en omgeving zich ingeschreven voor het event. Op bijzondere locaties zoals het DierenPark Amersfoort en het Nationaal Militair Museum te Soest, hebben ruim 4000 basisschoolleerlingen deelgenomen en een 'Jeugd EHBO doe je zo!'-certificaat mogen ontvangen. Ruim 830 vrijwilligers hebben zich enorm hiervoor ingezet.

Na veel inspanning is helaas gebleken dat structurele financiering uitblijft, evenals het kunnen werven van meerdere en andere vrijwilligers, waardoor het Bestuur van de Stichting JEE heeft besloten om per december 2016 de huidige activiteiten te beëindigen. Inmiddels is de stichting JEE in liquidatie.

Vier fantastische jaren waarmee we veel hebben bereikt, door op de eerste plaats bewustzijn te creëren dat de jeugd kan helpen in geval van nood. Veel scholen willen het op een of andere manier voortzetten, daar is het bestuur, in liquidatie, al geregeld voor benaderd.

De domeinnaam jeugdehbo.nl is geschonken aan Het Rode Kruis, een goede-doelen-stichting die zich ook al jaren inzet voor EHBO voor de jeugd.

Wij kijken positief terug op afgelopen jaren en hopen een wezenlijke bijdrage met elkaar te hebben geleverd aan het belang van JEUGD EHBO in de samenleving.

Het bestuur van de stichting Jeugd EHBO Event (in liquidatie) bedankt alle betrokkenen voor hun inzet.