2010-12-9 Ontsteken Kerstlichtjes op de Varkensmarkt

Kerstlichtjes voor water officieel ontstoken

Donderdagavond 9 december 2010 rond 17:30 uur zijn de lichtjes van de kerstboom op de Varkensmarkt door de Rotaryclub Amersfoort-Regio officieel aangestoken. Ook de diashow met logo’s van de hoofdsponsors draait sindsdien tijdens winkelopeningstijden.

Net als vorig jaar heeft de Rotaryclub een hoge Kerstboom geplaatst (één van de grootste van ons land!) waarin héél veel Kerstlichtjes branden.

Wij doen dit om geld op te halen voor een waterproject in Ghana. Het gaat om de aanleg van een watervoorziening voor een technische school in Sunyani: een gemechaniseerde boorput met pomp voor de primaire watervoorziening, omdat de aanwezige publieke voorziening niet werkt. Ook wordt een voorziening om regenwater op te vangen en te gebruiken voor sanitaire doeleinden gerealiseerd. Het belang van een betrouwbare voorziening voor de studenten is groot. Het gaat om drinkwater en ook om een voorziening ter verhoging van de hygiëne. Primaire levensbehoeften dus!

Afgelopen weken hebben veel lokale en maatschappelijk betrokken ondernemers hun steun verleend aan deze actie. De Rotaryclub wil deze sponsoren van ook van harte bedanken voor hun medewerking.

Helaas zijn nog niet alle kerstlichtjes gesponsord. Ook u kunt nog mee doen. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar deze link.