My Book Buddy en Rotaryclub Amersfoort-Regio steunen het St. Louis Educational Complex in Wa

Dankzij de stichting My Book Buddy uit Leusden en Rotaryclub Amersfoort-Regio kunnen de leerlingen van het St. Louis Educational Complex in Wa (noordwest Ghana) hun leesvaardigheid verbeteren. Met een flinke donatie konden honderden leesboeken worden aangeschaft en de bibliotheek worden ingericht!

Alweer geruime tijd geleden heeft Cathy Spierenburg van de Stichting My Book Buddy Rotaryclub Amersfoort-Regio bezocht en een donatie voor haar projecten ontvangen. Mede als gevolg daarvan heeft ze een MBB-aanvraag van hun relatie de Brothers FIC in Ghana goedgekeurd, het vijfde project op basisscholen aldaar dat mede met de hulp van Rotaryclub Amersfoort-Regio is uitgevoerd.

Het heeft even geduurd maar onlangs is het project op het St. Louis Educational Complex in Wa afgerond. Door corona heeft alles bijna een jaar stilgelegen. De bieb mocht niet gebruikt worden, de noodzakelijke boeken en tasjes konden pas dit jaar worden aangeschaft, en zo zat alles tegen. Maar het eindresultaat mag er zijn. Ze hebben een speciale My Book Buddy bibliotheek gemaakt met grote boekenkasten en de muren zijn geheel in MBB-stijl geschilderd. De leerlingen hebben de bekende tasjes gekregen en er zijn honderden leesboeken aangeschaft. Ze hebben er echt iets moois van gemaakt en zijn de koning te rijk.