2015 Bijlmervliegramp herdenking

Herdenking Bijlmervliegramp 2015

Op 4 oktober 2015 was het 23 jaar geleden dat in de Bijlmermeer een vrachtvliegtuig op twee flatgebouwen stortte.

Zoals ieder jaar kwamen nabestaanden, overlevenden en andere belangstellenden deze zondagavond samen voor een herdenking. De bijeenkomst begon om 18.00 uur. Locatie: Het Groeiend Monument - een gedenkplek op de plaats waar de vliegramp zich voltrok.

Hier staat onder meer de boom die alles zag (zie foto).

Na enkele toespraken, een overdenking en gebed en een minuut stilte, volgde de kranslegging. Het Israëlische vrachtvliegtuig van El Al, een Boeing 747, boorde zich op 4 oktober 1992 in de twee flatgebouwen Groeneveen en Klein-Kruitberg. Het toestel sloeg een gat in de gevels van de flats, die gedeeltelijk moesten worden gesloopt. Dit kostte aan 43 mensen het leven.

Op de foto leggen Tahir Bodha en Andro Bottse een krans namens Rotary.

Rotary Bijlmerramp herdenking 4 okt 2015 - 1.jpeg