Jaaroverzicht 2022-2023 maandbrieven

1. ►Kort voorstellen

2. Rotary nieuws juni 2023

Het was een inspirerend en intensief jaar. Naast het ontmoeten van zo veel Rotarians tijdens de 75 clubbezoeken en de bijzondere projecten was het ook de start van de viering van 100 jaar Rotary in Nederland. President Jennifer Jones heeft Nederland en de estafette in Almere bezocht. Meer daarover in het Magazine van juni. Zij speelde ook de hoofdrol tijdens de Internationale conventie in Melbourne, zie het korte verslagje hieronder. Het verslag van de District Assembly van 1 april 2023 staat op Assembly 2023. En er is een leuke impressie gemaakt van de Districtsconferentie van 13 mei in Weert. Het filmpje, waar ik helemaal vrolijk van word, vind je via ...

3. Rotary nieuws mei 2023

We rollen van de ene activiteit in het andere evenement. Er is veel te doen voor actieve mensen. Nauwelijks de districtsconferentie achter de rug, pakken we alweer de koffers voor de Internationale conferentie. En ook de clubs in het district zitten niet stil. Er is genoeg te beleven.

4. Rotary nieuws april 2023

Het voorjaar is in volle gang en dat geeft weer energie. En dat is maar goed ook, er komen nog diverse evenementen aan. Alle kans om ons te profileren als People of Action!

5. Rotary nieuws maart 2023

Hier weer een berichtje vanuit het district. Na de inspirerende PETS op 4 en 5 maart maken we ons op voor de District Assembly op 1 april (10 u digitaal) en de District Conferentie op 13 mei in Weert.

6. Rotary nieuws februari 2023

Februari is begonnen met een heel dubbel gevoel. Enerzijds kijken we terug op een fantastische start van het feest 100 jaar Rotary in Nederland. Anderzijds werden we op maandag 6 februari opgeschrikt door de aardbeving in Turkije en Syrië. Verschrikkelijk veel slachtoffers, leed en schade. Daar zien we meteen de kracht van Rotary, een van ‘s werelds grootste NGO’s. Binnen de kortste keren is een actie op touw gezet om hulp te bieden via ShelterBox. Dankbaar om daar onderdeel van uit te maken.

7. Rotary nieuws januari 2023

Iedereen een gezond, vredig en duurzaam 2023 gewenst! Hopelijk ben je met je naasten het nieuwe jaar goed en veilig begonnen. Dit is een bijzonder jaar, het jaar waarin we 100 jaar Rotary in Nederland vieren.

8. Rotary nieuws december 2022

Alweer december, de laatste maand van het (kalender)jaar. We kijken terug op allerlei mooie activiteiten rond Sinterklaas. Er waren cadeautjes voor vele kinderen, ook voor degenen die niets verwachtten. Daar hebben onder andere de Rotaryclubs van Geldermalsen en Maas & Waal voor gezorgd. En RC Gulpen-Heuvelland zorgde voor warme pyjama’s.

9. Rotary nieuws november 2022

We zijn weer geheel geïnspireerd terug uit Bazel. Wat geweldig om zoveel enthousiaste Rotarians en Rotaracters te ontmoeten, relevante presentaties tot je te nemen, maar ook om wereldleiders van zo nabij mee te maken. En het mooie is: alle Rotarians kunnen deelnemen. Volgend jaar is de Rotary multi-zone Institute van 15 t/m 17 september in Rome.

10. Rotary nieuws oktober 2022

De eerste 100 dagen zitten er op! Het Rotaryjaar is nu in volle gang. We hebben een heel mooie Inspiratiedag in Weert gehad. Een terugblik is te zien via dit filmpje. Onderwerpen als EndPolioNow, Diversiteit (DEI), EndPlasticSoup en het leefmilieu kwamen aan bod. De clubs kunnen daar mee aan de slag!

11. Rotary nieuws september 2022

Iedereen staat weer in de startblokken, al dan niet verkwikt door een welverdiende vakantie. Inmiddels heb ik al 21 van onze 75 clubs bezocht. Elk met hun eigen sfeer en projecten. Heel inspirerend om al die verhalen van leden te horen. Al die acties en vriendschappen maken me trots op Rotary én heel dankbaar.

12. Rotary nieuws augustus 2022

Augustus is vakantietijd, tijd om te ontspannen en weer op te laden. Ik had verwacht dat er niet veel te melden zou zijn, deze maand. Maar de lengte van deze maandbrief bewijst het tegenovergestelde. Graag vraag ik je aandacht voor de volgende onderwerpen:

13. Rotary nieuws juli 2022

Felicitaties aan iedereen die een nieuwe functie is gestart dit Rotary-jaar! Dat zijn natuurlijk alle kersverse voorzitters, maar ook bestuursleden en bijvoorbeeld commissievoorzitters. Een speciaal welkom aan de nieuwe leden van de ‘Family of Rotary’, waaronder de primeur van de RC of Worldwide Impact, D1550. Allemaal veel vriendschap en mooie activiteiten gewenst.

14. ►Archief

Oudere maandbrieven