Gonnie Jongmans award 2015

Gezonde Basisschool valt in de prijzen!

Door Loes Klaasse

Jaarlijks kent Rotary Club Elsloo Maaskant een onderscheiding toe aan een project in de regio dat zich onderscheid op het gebied van gezondheid en milieu en daarnaast een educatief aspect kent. Deze Award, waar aan een geldprijs verbonden is, is ingesteld ter nagedachtenis van de eerste voorzitter van de Club, Gonnie Jongmans Liedekerken, tevens de eerste arts/medisch milieukundige van Limburg.

Het verheugt ons bijzonder u te kunnen melden dat de Gonnie Jongmans Award 2015 is toegekend aan het Project “De Gezonde Basisschool van de Toekomst" van Onderwijsstichting Movare, in co-productie met de GGD Zuid-Limburg en de Universiteit Maastricht.

Dit project is zeer actueel en spreekt aan, omdat het gericht is op jongeren, gezonde voeding, sport en meer bewegen.

Eerder dit jaar werd door de Club financiële steun gegeven aan de stichting Leergeld, die jongeren de mogelijkheid biedt deel te nemen aan o.a. sport. Beide initiatieven sluiten in die zin mooi op elkaar aan. Op 31 augustus wordt de Award in ontvangst genomen door de projectleider van “De Gezonde Basisschool van de Toekomst", de heer Andrew Simons, regiodirecteur van de Onderwijsstichting Movare.