xx

Emmen doneert € 2.500 voor Rotaryactie Oekraïne

Alya deelt mee dat in het kader van de Oekraïneactie 2500 euro wordt overgemaakt aan de landelijke Rotary. Eenzelfde bedrag wordt lokaal ingezet.

Eric informeert over de acties vanuit de gemeente. We concentreren ons in de eerste fase op de organisatie van grootschalige opvang, om te beginnen op Parc Sandur en in het voormalige Fletcher. Particuliere opvang-initiatieven zijn goed bedoeld, maar weinig duurzaam.

De Rotary zou ervoor kunnen kiezen om een aantal Oekraïense of Russische studenten te adopteren. Te denken valt aan financiële ondersteuning ( het betalingsverkeer is gestopt), materiële ondersteuning, uitnodigen voor eten etc. Alya gaat dit initiatief verder uitwerken in overleg met de andere Emmer Rotaryclubs.