Kerstpakketten actie voor de Voedselbank 2022

Rotaryclub van 1852 overhandigt cheque opbrengst Kerstpakkettenactie aan Voedselbank Haarlemmermeer

Eind 2022 is er door de Rotaryclub Haarlemmermeer van 1852 een kerstpakkettenactie georganiseerd. Allereerst vond de Club het belangrijk dat het het pakket lokale produkten uit de Haarlemmermeer zou bevatten. De pakketten zijn samengesteld door WeAreImpact, een organisatie waar werknemers met afstand tot de arbeidsmarkt met zorg en liefde de impactpakketten hebben ingepakt.  Vervolgens zijn de pakketten verkocht met als doel geld op te halen voor de Voedselbank Haarlemmermeer. Mede dankzij een extra bijdrage van The Rotary Foundation via kwalificatie voor "District Grand" is op 29 maart 2023 een cheque ter waarde van €8.800 overhandigd aan de voorzitter van de Voedselbank, Hans de Bats, en de bedrijfsleider Hans Eijkemans.

Een aanzienlijk deel van de verkochte pakketten is door de Rotaryclub Haarlemmermeer van 1852 geschonken, zodat de 90 vrijwilligers van het Adamas Centrum in Nieuw-Vennep en de 75 vrijwilligers van Stichting De Aanloop in Hoofddorp reeds eind 2022 een kerstpakket in ontvangst mochten nemen.

Al met al een mooie actie met maatschappelijk veel raakvlakken en een fantastisch financieel resultaat voor de Voedselbank.

Op de foto v.l.n.r.: Wilco Oostwouder, Michel Eikelenboom, Bart Sloep, Hans Eijkemans, Hans de Bats en Akos van der Plaat.