Wie zijn wij?

De Rotary is een club waarin mensen van diverse achtergronden en beroepen samenkomen om een idee verder te helpen.

Buren, vrienden, formele en informele leiders en wereldburgers. Samen kunnen we een maatschappelijke verandering teweegbrengen. Dat was het idee van Paul Harris, onze oprichter in 1905. ‘Service above self!’

We vertrouwen elkaar onze gedachten en ideeën toe.

Samen komen we tot nieuwe inzichten.

In de wereld bestaan we uit 34.000 clubs met in totaal 1,4 miljoen leden.
Een netwerk van ideeën, initiatieven en mensen die zich inzetten om het verschil te maken.

Elk jaar kiezen wij projecten in Houten en/of buitenland,waar wij ons voor inzetten. Bijvoorbeeld in de vorm van fondsenwerving of sponsoracties.
Andere keren steken de clubleden de handen uit de mouwen om ergens te gaan helpen. Bekend zijn de Truckersdag en het Kerstdiner in verzorgingshuizen. Ook organiseren wij tweejaarlijks een fundraisingdiner.

Ben jij een gevestigd ondernemer, vrije beroeper of (eind)verantwoordelijke binnen een bedrijf of organisatie?
Bij de Rotaryclub Houten bieden we een veilige omgeving waar dilemma’s en (zakelijke) onzekerheden met elkaar gedeeld kunnen worden.
We laten je brede (beroeps)perspectieven zien vanuit diverse achtergronden.

En misschien wel het belangrijkste wat we doen is het creëren van vriendschappen. Want laten we eerlijk zijn, het moet ook gewoon leuk en spontaan blijven. En daar komen de beste ideeën van!