xx

Insectenhotels

Deze actie wordt jaarlijks georganiseerd door Rotary Club Houten-Castellum op verschillende locaties, om zo kinderen te leren dat insecten zeer belangrijk zijn voor de mensheid en dat ze alle hulp kunnen gebruiken.

Op 15 maart 2023 heeft Rotary Club Houten-Castellum de kinderen van de Berg en Bosch School (Speciaal onderwijs) in Houten iets bijgeleerd over het belang van insecten. Dit hebben we gedaan door het organiseren van een boeiende en leerzame presentatie. Daarnaast leverden we materiaal waarmee de kinderen zelf insectenhotels konden maken. Diverse Rotarians van RCHC hielpen hierbij.

De presentatie werd dit keer gegeven door Bogi Vleeshouwers van Blom Ecologie. Daarna hebben we de kinderen geholpen met het elkaar zetten van insectenhotels. Dit project werd uiteindelijk op enig moment afgesloten met het plaatsen van een groot insectenhotel op de speelplaats van de basisschool.