xx

Lezingen

Regelmatig vinden inspirerende lezingen plaats tijdens de clubavond. Zo waren onze gasten bijvoorbeeld:

Hans van Dam (april 2024)

Op 11 april vertelde Hans van Dam over het restaureren van schilderijen. Het was een interessante avond.

Léon Smiers (maart 2024)

Léon is werkzaam bij Capgemini als CTO Integration Technologie en Account Chief Architect voor het UWV account. Daarnaast heeft Léon de startup 'Archie' voor het vereenvoudigen van de mail interactie. Hij heeft ons bijgepraat over IT: 'IT is speeding up, can you keeop up with the pace'.

Maarten Frens (maart 2024)

In maart hebben we bij Rotary Club Houten-Castellum RCHC tijdens de clubavond weer een interessante spreker op bezoek gehad, professor Maarten Frens vice decaan onderwijs bij Erasmus MC.

Maarten gaf een presentatie over De toekomst van de zorg in Nederland en de kritische situatie die ontstaat door vele maatschappelijke factoren waardoor de zorg in ziekenhuizen sterk moet worden herzien. Erg interessant!

Ron Keller (november 2023)

Ron Keller (oud ambassadeur namens Nederland in Rusland, Oekraïne en China) heeft ons bijgepraat over de ontwikkelingen in de geopolitiek. Een verhaal over bedreigingen én kansen en dat niets zonder oorzaak gebeurt. Zeer inspirerend, de zaal zat afgeladen vol en naderhand was er gelegenheid tot het stellen van vragen.

Maarten Boddaert (oktober 2023)

Maarten Boddaert, directeur van Uitgeverij Coutinho, sprak over de ontwikkeling en de totstandkoming van ‘zijn’ atlas Alcarta. De tegenhanger van de Grote Bosatlas. Hij nam ons mee in het proces van idee (zijn idee) tot eindproduct en welke uitdagingen daar bijvoorbeeld mee gepaard gingen. Alcarta kenmerkt zich door een zeer heldere cartografie, logische opbouw en intuïtieve navigatie. Vooruitstrevend destijds was bovendien de volledige online versie van de atlas die naast de papieren versie gebruikt kan worden.

Mikkel Hofstee (september 2023)

Mikkel Hofstee is oprichter en CEO van Lifeguard. Daarnaast is hij onder andere oprichter en bestuurslid van de Amsterdam City Swim. Daarvoor was hij bankier. Ook is hij schrijver van het boek Oermens 2.0. Een boek waarin hij zich afvraagt hoe het toch kan dat we massaal te dik, gestrest, depressief en verslaafd aan beeldschermen en slechte voeding zijn. En dat ondanks het feit, dat we het nog nooit zo goed gehad hebben. Een inspirerend verhaald waaruit blijkt, dat de mens eigenlijk niet gemaakt is voor de moderne manier van leven. Onze oeroude genen worstelen met verleidingen van alledag. En daar worden we doodongelukkig van. Een inspirerende lezing, waar we tevens geconfronteerd werden met ons mens-zijn.

Gilbert Isabella (februari 2023)

In februari mochten wij de burgemeester verwelkomen. Burgemeester Gilbert Isabella vertelde over diverse ontwikkelingen in Houten waaronder over duurzaamheid en de jeugd.