xx

De Santa Run

Jarenlang organiseerde Rotary Club Houten-Castellum een fun-loopevenement in Houten, waarbij de lopers gehuld in een kerstpak hardliepen. In 2020 kon dat project wegens Covid niet doorgaan. Creatief als de leden zijn, werd een alternatief bedacht.

Santa Run ten tijde van Covid

Om in de tijd van beperkingen toch iets leuks te doen voor de Houtense gemeenschap, besloten de 2 Rotaryclubs uit Houten om een alternatieve versie op te zetten. Hierbij konden mensen een kerstpakket bestellen met goederen die veelal gesponsord werden door de lokale middenstand. Deze mooi gevulde kerstpakketten werden door de kopers in een kerstpak zelf langsgebracht bij mensen waarvan de hardloper vond dat hij of zij het verdiende. Daarbuiten werden door de Rotary clubs diverse vrijwilligers van Houten bedankt voor hun inzet door ook hen een kerstpakket te geven.

Als iemand zelf niet in staat was om te lopen, werd dit gedaan door leden van sportclub Taurus en de Scouting van Houten die hiermee geld konden verdienen voor hun club.

Het project werd na het overweldigende succes van 2020 ook in de jaren erna op deze manier uitgevoerd. Jaarlijks maakten we ongeveer 500 mensen gelukkig met een mooi en goed gevuld kerstpakket.

Opbrengst naar goede doelen

De meeropbrengst van deze fundraiseactie komt altijd ten gunste van een goed doel. Zo is er in de loop der jaren vele duizenden euro’s opgehaald en aan goede doelen gegeven, zoals de Nierstichting en EpilepsieNL.

Zie ook: