xx

Kunst met een oog voor het goede doel

De Kunstveiling 2024 Rotary Huizen Gooimeer

Rectangle with Text and Button
Doe een bod op jouw favoriete kunstwerk

Tot 27 mei kun je een bod uitbrengen per e-mail. Ga naar je favoriete kunstwerk/ kavel en doe een bod via de oranje knop onderaan de kavel.

Naar de kunstwerken

Table with Alternating Row Colors

Dagprogramma De Kunstveiling 29 mei 2024

Locatie: Raadszaal gemeentehuis Huizen
19:00 Inloop met diverse acts
19:30 Goois Kunstcafé met o.a. Bert Schaap
20:00 Kunstveiling deel 1 - presentatie: Johan Verheij, veilingmeester: Junior Zegger
21:15 Pauze met Goois Kunstcafé
21:45 Kunstveiling deel 2
22:30 Afronding met 'Opbrengst van de avond' en Goois Kunstcafé
23:00 Einde

Rotaryclub Huizen Gooimeer organiseert op 29 mei 2024 met leden uit Blaricum en Huizen een kunstveiling voor het goede doel: de realisatie van een volwaardige afdeling van een oogkliniek in Kenia.

Een aantal bekende en minder bekende Huizers en Blaricummers zullen in samenwerking met kunstenaars uit de regio 40 kunstwerken maken die op deze Kunstveiling geveild gaan worden. Voor de kunstwerken (kunstkavels) en de koppels (deelnemer en kunstenaar) ga je naar Kunstwerken en koppels.

De Kunstveiling 2024 wordt mede ondersteund en ondertekend door de burgemeesters van Blaricum en Huizen die zelf ook een kunstwerk zullen inbrengen.

Data en locaties exposities en Kunstveiling
Exposities
De Blaercom in Blaricum: 4 t/m 12 mei
Het Gemeentehuis in Huizen: 16 t/m 29 mei

De Kunstveiling 2024
Gemeentehuis in Huizen: 29 mei, start 19:30 uur

Comité van Aanbeveling
Barbara de Reijke, burgemeester Blaricum
Niek Meijer, burgemeester Huizen
Michiel Linders en Pieter Hogenbirk (Huizen)
Maja Boot en Wout Koppers (Blaricum)

Veilingmeesters
Johan Verheij, Artistiek leider van Eindeloos Theater
Junior Zegger, Charity veilingmeester

👉🏻 De kick-off van de Kunstveiling 2024 vond plaats op woensdag 8 februari in restaurant Aan de Kade in Huizen, thuishaven van Rotaryclub Huizen Gooimeer.

Deelnemers en kunstenaars

Wie doen er mee?
Deelnemers en kunstenaars die kunstwerken voor de Kunstveiling zullen creëren zijn bekende en minder bekende Huizers en Blaricummers, waaronder Rick Felderhof (radio- en tv-presentator) en Pieter Hogenbirk (kunstenaar en illustrator).

Alle deelnemers en kunstenaars
Wil je weten wie er nog meer meedoen, bekijk dan de volledige lijst deelnemers en kunstenaars Rotary Huizen Gooimeer Kunstveiling 2024.

Soorten kunstwerken

De kunstwerken komen uit alle categorieën: van schilderijen, tekeningen, aquarellen, houtsneden, houtsnijwerken, foto’s, beeldhouwwerken, sieraden en keramiek tot aan collages en 3D-objecten.

Expositie en kunstveiling

1 of 1

Over het goede doel: realisatie oogkliniek in Kenia

Ons Rotarylid Marjolein Ronday is oogarts en voert ieder jaar staaroperaties uit in het westen van Kenia. Dit doet Marjolein samen met de lokale staf; twee plaatselijke cataract-chirurgen en een team van verpleegkundigen. Zij leveren heel goed werk!

Desondanks zijn de faciliteiten in het ziekenhuis zeer beperkt en het aantal patiënten is zo groot dat lang niet iedereen geholpen kan worden. Daarom werken wij als Rotary Club Gooimeer Huizen/Blaricum samen met de lokale Rotary Club van Kericho om een grotere oogafdeling naast het AIC Litein Ziekenhuis te realiseren. Lees meer over de oogkliniek in Kenia en eerdere acties van Rotary.

1 of 1