Doel en Bestuur

Stichting LifeLine

C:\Users\Gert-Jan\Documents\Rotary\Website\lifeline_logo.gif

Naam en Doel

De Stichting Lifeline (‘LifeLine’) is de goededoelen stichting van Rotaryclub Huizen Gooimeer. De Stichting LifeLine is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 41193861 en haar ANBI nummer is 8167.61.735. Het vestigingsadres is Gaast 43, 1274 AP Huizen. Het rekeningnummer is NL 47 ABNA 0497 7757 78

De stichting heeft als doel bij te dragen tot de verwezenlijking van het Rotary dienstideaal en in het bijzonder Rotaryclub Huizen Gooimeer (ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 58973486), door het verlenen van stoffelijke en materiële steun aan personen die hulp behoeven en aan instellingen en instanties van algemeen maatschappelijk belang, die zich de bestrijding van bepaalde maatschappelijke noden tot taak stellen. De leden en oud leden van Rotaryclub Huizen Gooimeer worden uitdrukkelijk van het doel uitgesloten.

Bestuur

Het bestuur van de stichting bestaat uit de heren G. Frijstein, voorzitter, G.J.T. van Dommelen, penningmeester, mevrouw J. Bakker-Klein, secretaris.De bestuurders handelen pro deo. Zij leggen verantwoording af aan de Rotaryclub Huizen Gooimeer en vragen haar décharge.

In de praktijk doen de leden van de Rotaryclub Huizen Gooimeer de fondsenwerving van de stichting en bepalen die leden de goede doelen waaraan de stichting de gelden besteedt dan wel een materiële bijdrage aan levert.

Activiteiten

De afgelopen jaren zijn fondsen geworven door de acties 'Huizen voor Oekraïne', 'Wandelen voor water' en een wijnactie t.b.v. een oogkliniek in Kenia. Totaal werd in de loop der jaren voor ruim € 335.000 aan ruim 100 verschillende goede doelen besteed.

Jaarlijks terugkerend is de bijdrage aan Rotary Foundation, een internationaal opererende stichting die wereldwijd goede doelen en projecten financiert.

Klik op het ANBI logo om de wettelijk verplicht te publiceren gegevens te zien

Stichting Lifeline heeft de ANBI status (RSIN 816761735), dat wil zeggen dat er fiscale mogelijkheden bestaan om giften af te trekken. Wij willen u daarover graag informeren.

Op 30 juni 2014 werd de naam van Rotaryclub Huizen-Oostermeent gewijzigd in Rotaryclub Huizen Gooimeer.